קריירה ולימודים

ארגון עובדי התקשורת בעתירה לביה"ד הארצי לעבודה נגד ההסתדרות

הארגון ביקש להכריע בסכסוך בעניין יציגות עובדי התקשורת בתאגיד. בעתירה טוען הארגון כי ההסתדרות נטשה באופן יזום את עובדי המטה והטכנאים בתאגיד והניסיון שלה לחזור לייצג את עובדי התאגיד פוגעת בעובדים
כפיר אדר |  1
בית התאגיד בירושלים
ארגון עובדי התקשורת פנה הבוקר (שני) לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בבקשת צד בסכסוך בינארגוני בעניין יציגות ארגון עובדי התקשורת בתאגיד השידור הציבורי כנגד הארגון היציג הקודם, ההסתדרות.
בפנייה לביה"ד הארצי לעבודה נכתב כי: "ההסתדרות איננה יציגה עוד בתאגיד לפי הודעתה לעובדים, אינה פעילה בתאגיד כארגון עובדים כבר למעלה מחצי שנה, ונמנעת מטיפול וקיום כל יחסי עבודה קיבוציים במקם העבודה ואף גרעה את עובדי המטה והטכנאים ממצבת החברים בהסתדרות והדירה אותם ממועדון החברים "ביחד בשבילך".
"לאחר שההסתדרות נטשה את עובדי התאגיד והודיעה להם שהחליטה להימנע מלקחת אחריות איגוד מקצועית או ארגונית אחרת כלשהי על עובדי המטה והטכנאים, החליטו העובדים להקים ארגון עובדים חדש, וההסתדרות אף איחלה להם בהצלחה. ארגון עובדי התקשורת מאגד תחתיו למעלה מ-60% מעובדי המטה והטכנאים בקרב עובדי התאגיד, 140 עובדים מתוך 230 עובדי מטה וטכנאים.
"לאחר שבועות ארוכים, ולאחר שכוננו בפועל יחסי עבודה קיבוציים בין ארגון עובדי התקשורת לבין התאגיד, ההסתדרות החלה לחתור תחתיו ולנסות לחדש את יציגותה בתאגיד. ארגון עובדי התקשורת מבקש מבית הדין הארצי לעבודה להכריע בסכסוך ולקבוע שארגון עובדי התקשורת הוא ארגון העובדים היציג בקרב עובדי המטה והטכנאים בתאגיד ,ולשים לב לחוסר פעילותה המופגנת של ההסתדרות שאף דחפה את עובדי המטה והטכנאים לזרועותיהם של ארגוני עובדים אחרים והצהירה שהפסיקה לייצגם".
אלירן גבאי, ממקימי ארגון עובדי התקשורת: "אנו בטוחים שאחרי שבית הדין ייחשף לחומרים בתיק הכוללים הודאה מפורשת של ההסתדרות בכך שאינה מייצגת יותר את עובדי התאגיד, ההחלטה שלו בעניין היציגות תהיה קלה ביותר ונוכל לצאת לדרך חדשה וטובה יותר עבור כל עובדי התאגיד. אנו מצפים שההסתדרות תכבד את רצונם של העובדים ולא תפעל לסיכול ההתארגנות העצמאית ובטוחים שנייצג נאמנה את העובדים במסגרת הארגון החדש ונביא לחתימה על הסכם קיבוצי ראשון"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנחנו מחזקים את הועד
    עובדת תאגיד 03/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסתדרות נמאסתם. תנו לועד היקר שלנו לטפל בנו כמו שהם יודעים.
    סגור