קריירה ולימודים

כמה כסף מרוויחים במקצוע שאף אחד לא אהב ללמוד?

מתמטיקה ידועה כאחד המקצועות הקשים ובעקבות זה הלא-אהובים על התלמידים. עם זאת כולם יודעים להודות בחשיבותו, ולא רק בשביל הבסיס למקצועות הנדסה. כמה מרוויח מתמטיקאי?
מערכת ice |  1
מורה למתמטיקה (צילום freepik)
כל מי שניגש אי פעם לבחינות הבגרות במתמטיקה, יודע להגיד שזו היתה תקופת לימודים קשוחה במיוחד ושמקצוע המספרים ידוע כלא אהוב על הרבה תלמידים. עם זאת, אף אחד לא חולק על העובדה שזה אחד המקצועות החשובים ביותר בבית הספר אם לא החשוב שבהם. עשרות מקצועות מתחומים רבים וחשובים נשענים על הבסיס שנלמד בתיכונים. כל מי שרוצה להיות רופא, מהנדס, רואה חשבון וכמובן מתמטיקאי.
מתמטיקאי הוא מקצוע חשוב בפני עצמו ורחב אופקים: החל מחקר, שיפור ופיתוח של תאוריות וטכניקות, דרך יישומן במגוון רחב של משימות בתחומים הנדסה, מדעי הטבע, מדעי החברה ומדעי החיים, ועד לניתוח לוגי של בעיות ניהוליות. בנוסף, מתמטיקאים (או אקטואר/סטטיסטיקאי) אחראים על תכנון והפעלה של תכניות פנסיה ומערכות של ביטוח חיים, של ביטוח בריאות, של ביטוח לאומי ועוד.
על פי אתר "עבודאטה" של משרד העבודה והרווחה, מתמטיקאי מרוויח בממוצע 20,000 שקל בחודש בממוצע, בעבודה של כ-43 שעות שבועיות. כמובן שמי שרוצה לעסוק בזה חייב תואר אקדמי, ולכן כמעט 100% מהעובדים במקצוע הם בעלי תואר.

מתוך דו"ח של משרד החינוך 
עוד נתון הוא שמתמטיקאים במגזר הציבורי מרוויחים בממוצע כמעט 22,000 שקל, לעומת אותם אנשים במגזר הפרטי שמרוויחים מעט פחות מ-20,000 שקל. על פי משרד העבודה, החלוקה במקצוע הזה בין המגזר הפרטי לציבורי היא כמעט חצי חצי, עם טיפה יותר שעובדים במגזר הפרטי.
 
אמנם אחוז הניגשים לבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה נמצא בעלייה בשנים האחרונות, אך עדיין רק כ-15% מהתלמידים בארץ עושים זאת. בדו"ח של משרד החינוך משנת 2017 בנושא לימודי המתמטיקה נכתב: "קידום לימודי המתמטיקה וחיזוק המצוינות בתחום זה הוא אחד מיעדיה המרכזיים של מערכת החינוך בישראל."
"מנתוני הדוחו"ת של משרד החינוך עולה תמונה מעורבת: מצד אחד הייתה עלייה בהישגים בשלבי החינוך השונים לאורך השנים, אך מצד שני עדיין קיימים פערים גדולים בהישגים הלימודיים ופערים בהזדמנויות ללמידה הפתוחות בפני תלמידים לאורך שנות לימודיהם במערכת החינוך. נראה כי מיקוד המאמץ במתן אפשרויות לתלמידים מכל קבוצות האוכלוסייה ללמוד מתמטיקה ברמה גבוהה ועידוד צוותי ההוראה והתלמידים בכיוון זה, יסייעו למערכת החינוך בהשגת מטרותיה."

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תלמיד תיכון
    איציק 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהההההה רק 15% עושים חמש יחידות??? אנחנו מדינה כל כך מטומטמת????
    סגור