קריירה ולימודים

עוקץ המוניות: תייר יווני נחת בישראל ונעקץ בסכום אסטרונומי

אנחנו אוהבים לספר על ישראלים שחוו עוקץ בטיולים באירופה או בדרום אמריקה, אך מה קורה אצלנו עם תיירים? סטודנט יווני שהגיע לישראל לשהות של חמישה חודשים, נפל קרבן ל-2 עוקצים כבר ביום הראשון שלו בארץ
מערכת ice |  9
עוקץ המוניות (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, Magma Images)
אלכסנדרוס זיאס, סטודנט יווני בן 24, נחת ברביעי שעבר בישראל על מנת להשתתף בתכנית לימודים על בסיס מלגה מיוחדת הכוללת סמסטר במכללת HIT בחולון. זיאס אמור לשהות בישראל כחמישה חודשים, וכבר ביומו הראשון כאן פגש את 'הישראלי המכוער' לאחר שנגבו ממנו 700 שקל על נסיעה של 25 דקות במונית.
בשיחה עם עיתון 'גלובס', תושב האי כרתים שמעולם לא היה בישראל קודם, תיאר את קבלת הפנים שלו: "לא בדקתי מראש האם יש רכבת או אוטובוס מנתב"ג. שאלתי בנתב"ג היכן אוכל לרכוש סים מקומי בכדי לגלוש באינטרנט ולאתר לאן אני אמור ללכת, הפנו אותי למקום מחוץ לטרמינל. לא מצאתי היכן זה בדיוק, אבל אז ניגש אליי נהג מונית ושאל לאן אני צריך להגיע. אמרתי לו למכון וייצמן ברחובות. הוא אמר שאלך איתו. שאלתי כמה תעלה נסיעה לרחובות והוא אמר שבין 200 ל-250. אני הייתי משוכנע שמדובר בשקלים, ושאלתי כמה פעמים. לא העליתי על דעתי שהוא מתכוון לתעריף ביורו, מה גם שזה נראה היה גם מחיר לא ריאלי. שאלתי שוב ואז חשבתי שלא אהיה מדי לא מנומס ולכן התקבעתי על שקלים".
זיאס ממשיך לאתר את העוקץ הבלתי-נתפס: "בדרך הוא הסביר לי שהוא טעה במסלול ושהוא מצטער, אולי זה היה תירוץ לגבות יותר על הנסיעה שעבורה הוא אפילו הפעיל מונה, במהלך הנסיעה הוא גם עצר ליד כספומט והמליץ לי למשוך 2,000 שקל משום שלדבריו על הסכום הזה לא משלמים שום עמלה. למרות שעבורי זה המון כסף, כך עשיתי. כשסיימנו את הנסיעה מול השער של מכון וייצמן הוא הראה לי שהמונה קובע מחיר של 689 שקל. נשמטה לי הלסת. נלחצתי ממש. שאלתי אותו 10 פעמים אם הוא בטוח שזה המחיר ושאולי יש טעות אבל הוא אמר שלא. שילמתי לו 700 שקל במזומן והוא אמר שאין לו עודף לתת. הוא אמר שהתעריפים היום שונים בגלל הקורונה. ידעתי שמשהו לא כשורה אבל פחדתי. שילמתי ויצאתי מהמונית".
אבל נהג המונית הוא ללא היחיד שהתלבש על התייר היווני, זיאס מספר על עוקץ נוסף שחיכה לו עם הגעתו לישראל. זיאס הבין שיקר לו מידי לשלם 3,500 שקל חודש על דירה במכון ויצמן, ומצא דירה במסגרת 'אייר בי.אנד.בי', ברח' מסילת ישרים בתל-אביב, ב-1,600 שקל לחודש.
 
כשהגיע לבניין המדובר, גילה להפתעתו שהדירה לא להשכרה. הוא ראה שהדלת נעולה ואין מענה, ופנה לבעל הדירה. בעל הדירה אמר לו שהדירה לא רלוונטית להשכרה, והופיע בטעות באתר של 'אייר בי.אנד.בי'. זיאס הגיע לדירה יום לפני כדי לוודא שאין תקלות. והסתבר כאמור שיש תקלה.
זיאס סיפר לגלובס על הציפיות שלו מארץ הקודש: "פגשתי ישראלים ביוון וידעתי שכולם משרתים בצבא שזו מדינה שכדאי לבקר בה אבל שהיא יקרה. ידעתי גם שמסובך להשיג ויזה וזה באמת היה תהליך ממושך ובסוף קיבלתי ויזת סטודנט לשנה. גם ביוון המחירים עולים עכשיו בגלל האינפלציה, אבל עדיין יוון זולה יותר ממדינות אירופה ובוודאות שהיא זולה יותר מישראל. ידעתי שתל אביב היא מרכז עולמי. כל התהליך לקבל אישור להגיע לכאן היה מסובך וממושך. התחלתי אותו בספטמבר 2021 והיו המון ניירת ומסמכים למלא."
עם זאת, זיאס מגלה אופי סלחני כלפי תושבי ישראל: "אבל זה בסדר ואני פה. אני לא מאשים אף אחד חוץ מאת נהג המונית שברור לי שהיה לא ישר מולי. למעשה בעוד שנה כשיתאפשר לנו שוב לצאת לתוכנית להחלפת סטודנטים ואני חושב שאם יתאפשר - אבחר שוב בישראל. מה שהייתי רוצה זה לא רק למצוא מגורים במחיר סביר לשהות פה אלא גם שיתאפשר לי לעבוד כדי שאצליח לעמוד בעלויות המחיה היקרות של ישראל בזמן הלימודים".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הנהג קיבל נסיעה לחיפה ואמרו לו להסתובב בצומת תות
    שוקו 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה שיקרית הנהג הגיע לצומת תות הוא הסתובב ונסע למכון ויצמן רחובות זה נסיעה של 1000 שקל. קודם כל שיגידו את האמת והמחיר אני מקווה שהוא יטבע את העיתונים ואת כל העיתונאים האלה
    סגור
  • 6.
    לדעתי היתה אי הבנה
    נחום 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצייר נאמר שהמחיר הוא 250 וזה המיחר עבור הנסיעה בלבד והוא לא לקח בחשבון שבמהלך הנסיעה הוא גם ייהנה ממסג' מפנק לרגליים ולגב,מוזיקה וריחות נעימים,מזגן ועוד . אולי הוא גם כובד בשתייה קרה ,בירה וכמה סיגריות. הנהג היה צריך להגיד לו מלכתחילה את המחיר הגלובלי ולא רק את עלות הנסיעה
    סגור
  • לנחום
    אחת שיודעת 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש משהו בדברייך...כניראה שלנהג יש מרצדס חדשה ויוקרתית עם כל מני פינוקים מיוחדים במהלך הנסיעה ובגלל זה הוא מצא לנכון לדרוש מחיר גבוה מעבר למה שסוכם מתוך הבנה שהלקוח בסוף יישלם לא רק עבור הנסיעה אלא עבור השירות Vip והרי תיירים באים לארץ בעיקר להנות ולהיתפנן
    סגור
  • תגובה מטמטמת ברמות על!
    לא משנה 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממתי נוסע צריך נוסע לשלם מעבר למחיר הנסיעה?? המחיר לא אמור להיות הכל כלול?
    סגור
  • 5.
    למה לכתוב מוניות ולא מונית (ל"ת)
    מרכס 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ישראלי מכוער מאוד
    אתי 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהג, מקווה שיעשו לך אותו דבר כשתיסע ליוון
    סגור
  • 3.
    עקיצה
    יקי 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נורא גם אתנו עקבי ביוון. בכל ארופה ן
    סגור
  • 2.
    נמאס מהישראלים האלו
    די לרמות 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שנהג המונית יתייצב ויחזיר לתייר את כל הסכום ויוסיף לזה דמי פיצוי. שום הצלחות לא שוות עם הקומבינות והרמאות
    סגור
  • 1.
    לנהג המונית שהכסף יש לך לקניית תרופות .הארה (ל"ת)
    חילי 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור