קריירה ולימודים

מענקים ב-2,500 ועד 12,000 שקל: אלו עובדי המדינה שיחגגו

אלפי שוטרים המשרתים בתפקידים שוחקים, בדרך למענקים שמנים עבור כל שנת עבודה, יאיר לפיד: "אויים להוקרת התודה שלנו, אבל גם לתיגמול הולם על המחיר האישי שהם משלמים
כפיר אדר |  24
מענקים (צילום shutterstock, unsplash)
בסוף השבוע נחתם בין המשרד לביטחון הפנים, משרד האוצר ומשטרת ישראל סיכום למתן מענקים שנתיים לשוטרים, בסכום של כ-34 מיליון שקל. הסיכום הוא נגזרת מהסכם גג שכר, ופרטיו סוכמו בחודשים האחרונים. 
המענק יינתן לקרוב ל-4,200 שוטרים ושוטרות המשרתים ביחידות ובתפקידים שוחקים וקשים, כגון תחנות המשטרה בחברה הערבית, באזור אגן העיר העתיקה בירושלים (בפרט ביחידת המקומות הקדושים), אופנוענים (תנועה, סיור ויס"מ), חוקרים ומוקדנים במוקד 100.
 
המענקים ישמשו כלי לשימור ותיגמול שוטרים מצטיינים באוכלוסיות שיוגדרו זכאיות, מתוך מטרה לאפשר למשטרת ישראל לנהל את המשאב האנושי באופן מיטבי, בדגש על מערכים שנמצאים בקשר ישיר עם האזרח ונותנים מענה ראשוני לקריאות. זאת לצד שימור שוטרים בתפקידים ומקומות אשר השירות בהם מציב קושי מיוחד לגייס ולשמור על המשכיות. מדובר במענקים שינועו בסכומים של בין 2,500 שקלים ל-12,000 שקלים בשנה, זאת בהתאם לוותק ולאופי התפקיד.
ראש הממשלה יאיר לפיד בירך על ההסכם החשוב: "השוטרות והשוטרים שלנו הם אבן יסוד בשלטון החוק, בביטחון הלאומי שלנו ובהגנה על כולנו, ולשם כך אף מסכנים לא אחת את חייהם. הם ראויים להוקרת התודה שלנו, אבל גם לתיגמול הולם על המחיר האישי שהם משלמים. אני מברך את השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שר האוצר אביגדור ליברמן והמפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי, על עבודה קשה ומאומצת שבסופה הצליחו להגיע להסכם. נמשיך לפעול לשיפור התנאים במשטרת ישראל".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "אני שמח שההסכם נחתם והמענקים יועברו כבר בקרוב לשוטרים ולשוטרות, שמשרתים בתפקידים שוחקים וקשים מאוד. הם ראויים להוקרה הזו. נמשיך לפעול לשיפור תנאי השוטרים והשוטרות, שניצבים בחזית המאבק בטרור ובפשיעה".
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי: "הסכם המענקים שנחתם הוא עדות חשובה להערכה ולהוקרה שזוכים לה משטרת ישראל ושוטריה, בפעילותם הנחושה למען ביטחון אזרחי ישראל. אלו שהתגייסו להגן ולשרת לא עשו זאת ממניעים כלכליים, אך יש במענקים הללו בכדי לעודד אותם להמשיך לשרת, ולעודד אחרים להצטרף תחת האלונקה. נמשיך לפעול למען שיפור השכר של שוטרי משטרת ישראל, כי זו חובתנו כפיקוד המשטרה כלפיהם וכלפי בני משפחתם".
מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים תומר לוטן: "לאחר עבודה מאומצת ומורכבת בחודשים האחרונים, הגענו לסיכום מוצלח על מתן המענקים לשוטרים. אני שמח שסייענו להחזיר את הנוגעים בדבר לשיח פורה, שהוביל לסיכומים אשר ימשיכו ויעצימו את משטרת ישראל. לכולם חשובה משטרת ישראל חזקה".
הממונה על השכר, קובי בר נתן: "להון האנושי במשטרת ישראל תפקיד חשוב בהגברת תחושת הביטחון של אזרחי ישראל. אני מברך על התוכנית, אשר נותנת רוח גבית לשוטרי ישראל וכל זאת תוך עידוד מצוינות במשטרה וחיזוק המערכים הבאים בקשר יום-יומי עם האזרח".
תגובות לכתבה(24):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    כוסות רוח
    דניאל 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך תחכה שנה וזה אולי תקבל ואם שוטר סיור/בילוש בשפלה ואחר בצפון יקבלו ?? לפני הכתבה לא ניראה שכולם יהנו. צריך משכורת בתחילת חודש מינימום שכר התחלתי נטו עשריה וזה לא הרבה מול העבודה הקשה מאוד לך תחכה שנה וזה אולי תקבל רב"ט ליברמן/לפיד אל תעשו צחוק מעבודה
    סגור
  • 20.
    לתגמל את העובדים הנהדרים (ל"ת)
    י. ישראל 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    הם מבינים שהאזרחים יכולים לצאת לרחובות בגלל יוקר המחיה (ל"ת)
    משה 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 18.
    טוב אבל לא משנה דבר
    אבי 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם באמת חושבים שבגלל מענק חד פעמי שגדלו ככל שיהיה זהו , שינו את פני המשטרה , שוטרים יקבלו יותר מוטיבציה יותר שוטרים לעבודה , כמו כל דבר במדינה ובטח לפני בחירות יש לזה שם , לא לא זה לא מדינת קומבינות זה שייך למשהו אחר . זה נקרא אחיזת עיניים .תודה על הקריאה.
    סגור
  • 17.
    יבודה בעיניים
    אלי 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בערך 15% מקבלים את המענק "השמן" מה עם השאר? מדוע לא לגייס שוטרים נוספים עם שכר הוגן? נראה שהממשלה הזאת והקודמת תלושים מהמציאות. אנחנו במצב חירום. אין בטחון אישי,לא מרגישים נוכחות משטרתי כי אין שוטרים. תתעוררו ומבפיק עם הספינים. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה בעימות הבא שלנו עם עזה וברור שיהיה עימות. מה יקרה בערים המעורבות בדרם שנשלט ע"י כנופיות.
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    מענקי בושה
    דוד 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המענקים הם בושה לשוטרים. בזמן שעובדי משרדי הממשלה זוכים למשכורות עתק ומענקים על שהסכימו לעבוד בתקוםת הקורונה הם מתמקחים עם המורים, השוטרים, הסייעות, עובדי סיעוד, ועובדים סוציאלים על העלאות שכר של כמה מאות שקלים. כבר שכחנו מתי עידכנו בפעם האחרונה את קיצבאות הזיקנה העלובות.
    סגור
  • 15.
    מענק חד פעמי
    ד 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה בסך הכל מענק חד פעמי שלא כל השוטרים מקבלים, מעבר לזה, חבל שאתם משמיטים את שאר ההסכם, את זה שבתמונה למענקים, הולכים לפטר 8% מכל מחזור גיוס... ובשביל לקבל מענק, אתה צריך לעמוד בהמון תנאים, ולחתום על שנתיים התייחבות...
    סגור
  • 14.
    מאוחר מדי
    הסוסים ברחו מהאורווה 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המשטרה מרוסקת ומפורקת ולאף אחד לא אכפת , עוד מערכת בחירות ועוד אחת ועוד ..ושכל היפי נפש לא יתפלאו מדוע כשצריך אין ניידת . אני אגיד לכם איפה השוטרים של אותה ניידת - כבר חזרו הביתה לחפש עתיד טוב יותר.
    סגור
  • 13.
    מענקים
    רונית 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ארגון נשות השוטרים, תפתחו את העיניים: האם הפער בין השוטרים לקציני המטה יצטמצם? האם יתחילו לשלם על שעות עבודה כמו תורנויות רופא? האם יותם הסכם מסודר ו מכובד לשנים הבאות? האם שכר היסוד, שכר היסוד יגדל? במדינה שלנו אין מתנות חינם! אל תשכחו כי הגמלאים בשל גילם ואלה שנפצעו בשל תפקידם, לא מוזכרים פעם אחר פעם.
    סגור
  • 12.
    לפיד המושחת
    Osseyal 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שוחד בחירות.למה לא פותחים תיק 1000,2000.3000.אשתו קבלה על ספר 100 אלץ כתרומה זה מותר.??? רק מחפשים את הימין???
    סגור
  • 11.
    מענקים
    רונית 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ארגון נשות השוטרים, תפתחו את העיניים: האם הפער בין השוטרים לקציני המטה יצטמצם? האם יתחילו לשלם על שעות עבודה כמו תורנויות רופא? האם יותם הסכם מסודר ו מכובד לשנים הבאות? האם שכר היסוד, שכר היסוד יגדל? במדינה שלנו אין מתנות חינם! אל תשכחו כי הגמלאים בשל גילם ואלה שנפצעו בשל תפקידם, לא מוזכרים פעם אחר פעם.
    סגור
  • 10.
    בישראל חיים הכי טוב עובדי מדינה
    שמוליק 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חיים על חשבון הציבור שמזיע וקורס תחת הנטל
    סגור
  • 9.
    ומה עם המחיר שאנחנו משלמים? (ל"ת)
    מתי גאולה 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    צדק
    משיח 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השאלה היא אים עכשיו שוטר שירביץ לאזרח בלי שום סיבה .יהיה חשוף לתביעת פיצויים.
    סגור
  • 7.
    מגיע להם כל שקל ואף יותר מיזה.
    שמוליק 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שיעלו להם את המשכורות סוף סוף בלעדיהם לא תהיה לנו מדינה
    סגור
  • 6.
    סוף סוף מישהוא רואה את העבודה הקשה שמבצעים השוטרים והשו (ל"ת)
    אתה גדול 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 5.
    יחגגו? ומי יעבוד קשה במקומם, אתם?
    עמי 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אדון כפיר אדרי הכותב והקוראים הנכבדים: יחגגו? איפה בדיוק? על האופנוע בקיץ בחום בלי מזגן במרדף עברייני תנועה? בשבתות במשחקי כדורגל ולא עם המשפחה כמו גם בחגי ישראל וחגים דתיים מכל הדתות? במפגש עם אזרחים שומרי חוק תרבותיים שלא מקללים, לא מלבינים פניהם ולא מרביצים להם? ביום עצמאות כשכולנו מבלים עם המשפחה והם מקפידים על הסדר הציבורי משיכורים, חומרים מסוכנים ובמחסומים? איך יחגגו עם עומס עבודה בלתי נתפס, בלי חוקי שעות עבודה ותשלום על שעות עודפות כמו בארגונים ובחברות אחרות, בלי ועד שיסייע בעת מצוקה ועוד. להמשיך? אם הם "חוגגים", הרי שמצופה שיהיו עכשיו עשרות אלפי מועמדות ומועמדים לגיוס, שרוצים לתרום לחברה וגם "לחגוג" עם בונוס ושכר שכזה. אה, אף אחד לא רוצה? אולי הדשא של השכן רק נראה ירוק יותר מכפי שהוא באמת. נכון, יש תנאים מסויימים טובים, אבל זה מתגמד לעומת הצד השני של המטבע. צריך לראות את התמונה כולה ולא רק חלק קטן. בהצלחה לכולנו וחופשה מהנה.
    סגור
  • 4.
    מה זאת אומרת אויים להוקרת התודה שלנו? מי מאויים? (ל"ת)
    שש 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טעות הגהה
    פרשן 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראויים
    סגור
  • 3.
    בונוס
    חסם 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הם נותנים לשוטרים חחחחחחחחחחחחחחחחחח זה בונוס כי לא עושים כלום שוטרי הגל
    סגור
  • 2.
    ב"ה שביבי לא בשלטון
    גמלאי משטרה 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כל שנות כהונתו של ביבי נתניה כראש הממשלה וכשר האוצר הוא עשה כל שביכולתו להחליש את המשטרה, כל גל ההתפטרויות, אי מתן שכר הולם באשמתו, מקווה מאוד שלא יחזור לשלטון, אדם שהזיק יותר מכל לעם ישראל.
    סגור
  • החלשה של שלטון החוק, זה מה שדאגו בשלטון הליכוד והחרדים
    נכון ומדויק 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    נתפסו גם דרעי וליצמן, ויצאו בזול. אבוי לאזרח הקטן, אם היה נתפס... כך מבקשים שם בליכוד את שס להקים, את עיר המקלט לעבריינים.
    סגור
  • 1.
    שוחד הבחירות התחיל. (ל"ת)
    יוסי 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • איזה שוחד יטמבל ?
    שמואל 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    5 4
    לך אתה תעבוד במשטרה
    סגור