קריירה ולימודים

דרמת ענק בבזק בינלאומי: מאות עובדים יפרשו

המאבק של ועד אלפא נגד ההנהלה שמר על בזק בינלאומי, אך בעקבות החלטת שר התקשורת - לעובדים אין ברירה אלא להחליט: להיקלט בפלאפון או בזק או לפרוש מרצון. דירקטוריון בזק יאשר היום את ההחלטה הדרמטית
מערכת ice |  1
אילן סיגל מנכל אלפא יחיאל שמן יור ועד אלפא (צילום יחצ)
הדבר ממנו חששו עובדי פלאפון ובזק בינלאומי הגיע. הפרישה מרצון של העובדים שהגיעה לאחר הסכמות בין ההנהלה ובין הוועד וההסתדרות יוצאת לדרך, וזאת לאחר תהליך ברגולציה שכפה משרד התקשורת. הסכמות שהגיעו לאחר קרבות קשים בין הוועד ובין ההנהלה.
על פי ההערכות, מדובר ב-300 עובדים שיפלטו מבזק בינלאומי (ולא סביב ה-500 כפי שפורסם במקומות אחרים), והדבר יקרה לאחר שדירקטוריון בזק יתכנס ככל הנראה כבר היום לאישור המתווה, וגם ייצא על כך דיווח לבורסה. בכך החטיבה הפרטית תעבור שלבי דעיכה עד לסגירתה הסופית והמעבר לחברת האם בזק, וזאת כאמור, לאחר החלטת משרד התקשורת בראשות יועז הנדל שביטל את ההפרדה בין ספק לתשתית. בבזק בינלאומי ימשיכו עם החטיבה העסקית בלבד.
בוועד אלפא כרגע מקבלים את ההסכם לאור הרגולציה הכפויה מהמדינה, אם כי ייתכן וייאבקו בהחלטה בעתיד בכנסת כאשר יתחלף שר תקשורת. יו"ר ועד אלפא, יחיאל שמן, מבהיר כי כל עובד שירצה להישאר ככל הנראה ייקלט בחברת פלאפון או בחברת בזק, ואלו שיפרשו מרצון יקבלו חבילת ענק של 280% - חבילה שאין לה אח ורע בעולם התקשורת ללא הגבלת שנים, ללא תקרת שכר וללא סייגים.

הפגנת ועד אלפא נגד המנכ"ל לשעבר רן גוראון
המאבק של יחיאל שמן והעיצומים הקשים של העובדים הביאו בסופו של דבר להצלחה כאשר ההנהלה בראשות רן גוראון דאז התעקשה לסגור לגמרי את בזק בינלאומי, והעובדים במאבק כמעט הירואי הצליחו להעמיד אותה על הרגליים ולשמור את פעילויות הליבה שלה והנכסים שלה. בנוסף מנעו בוועד כזכור את המיזוג עם חברת yes, דבר שהיה מביא את העובדים למעבר ללא תנאים כלל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם חלבו טוב טוב את הצרכנים ולכן יכולים לשלם כאלה פנסיות
    עם של פראיירים 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שהיה לו שכל ידע להתרחק מהם
    סגור