קריירה ולימודים

דירוג האוניברסיטאות העולמי: איזה מוסד ישראלי ממוקם הכי גבוה?

כתב העת Times Higher Education, פרסם את הדירוג היוקרתי שלו, של מיטב המוסדות להשכלה גבוהה הטובים בעולם. היכן ממוקמות האוניברסיטאות הישראליות?
מערכת ice | 
אוניברסיטת תל אביב (צילום shutterstock)
כמו בכל שנה, כתב העת הבריטי Times Higher Education, פרסם את דירוג האוניברסיטאות העולמי שלו. ניתן להסיק שתי המסקנות  מהדירוג הטרי. הראשונה היא, שהמוסדות האמריקאים והבריטים ממשיכים לשלוט ברשימה, כאשר כל העשירייה הראשונה מורכבת מאוניברסיטאות משתי המדינות הללו וביניהם: הרווארד, אוקספורד, קיימברידג', סנטפורד ועוד.
המסקנה השנייה היא, שסין רושמת התקדמות משמעותית, בזכות עבודות המחקר המעמיקה של האוניברסיטאות שלה ופרסום של מאמרים רבים ואיכותיים. "הנתונים ברורים: ארה"ב לא יכולה להמשיך לקחת כמובן מאליו את הדומיננטיות הוותיקה שלה בעולם ההשכלה הגבוהה והמחקר. אם המגמות הנוכחיות ימשיכו, סין תעקוף את ארה"ב בשנים הבאות", אמר פיל באטי, עורך הדירוג.
 
מה בנוגע לדירוג האוניברסיטאות הישראליות, אתם שואלים? אוניברסיטת ת"א קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר, כאשר מוקמה במקומות 201-250, האוניברסיטה העברית אחריה עם הדירוג בין המקומות 301-350, הטכניון נמצא בין המקומות 401-500, אוניברסיטת בר אילן 601-800, אוניברסיטת בן גוריון והמרכז הבינתחומי בהרצליה בין המקומות 801-1000 ואוניברסיטת אריאל נמצאת אחרי המקום ה-1201.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה