קריירה ולימודים

אינטל נגד המנכ"ל: תקשה עליו לקבל בונוסים

לאחר ששני שליש מהמשקיעים הצביעו נגד מענקי הענק למנכ"ל בזמן שמניית החברה צונחת, הודיעה ענקית השבבים כי הגיעה להסכמות עם פט גלסינגר, לפיהן אם הוא ירצה לקבל מענקים נדיבים הוא יצטרך להגיע למטרות כמעט בלתי אפשריות
יאיר מור | 
אינטל (צילום Magma Images)
פטריק ("פט") גלסינגר יתקשה מאוד לקבל מענקים מיוחדים על תפקודו כמנכ"ל אינטל, כך הודיעה החברה במסמך שהוגש לנציבות האמריקאית לניירות ערך ובורסות (SEC) ביום שלישי.
לפי המסמך, גלסינגר וסגל ההנהלה הגיעו להסכמה לפיה יתוקנו התנאים לתשלום מענקים מיוחדים על תפקודו שנקבעו בחוזה עליו חתם עם מינויו לתפקיד בפברואר 2021. כך, למשל, מענק מיוחד על עלייה של 30% במחיר המניה ב-5 שנים, שונה כך שידרוש ממחיר המניה לעלות בלא פחות מ-50% ב-5 שנים. מעבר לכך, כדי לקבל את המענק הזה המניה תצטרך לשמור על רמה של 50% מעל מחירה ביום כניסתו של גלסינגר לתפקיד לא 30 ימי מסחר רצופים, כפי שנקבע במקור, אלא 90 ימים (אם כי התקופה תימדד בשיטת "ימים קלנדריים" – כלומר לא רק ימי מסחר, אלא גם סופ"שים שבהם היא נשארה ברמה הזו). כמו כן, בוטלה האפשרות של גלסינגר למשוך את המענק לאחר שלוש שנים אם המגמה הכללית הממוצעת בסיומן נראית כמובילה למטרה שנקבעה בטווח חמש השנים.
 
גם בכירים אחרים בחברה לא יוכלו למשוך מענקים לאחר 3 שנים במקום 5, וגם המענקים שלהם ידרשו ביצועים טובים יותר. גם הבונוסים במזומן, שנוהגת החברה לשלם לכל עובדיה בדמות "משכורת 13" פעם בשנה, לא תשולם יותר לגלסינגר השנה, בעוד בכירים אחרים יקבלו אותה השנה, אך לא יקבלו אותה מהשנה הבאה.
השינויים נעשו בעקבות ביקורת קשה מצד משקיעים על תמלוגי הענק שמקבלים הבכירים בכלל, וגלסינגר בפרט, בתקופה שמניית החברה צונחת – מחירה כיום הוא כמחצית ממחירה ביום מינויו, ולמרות זאת הוא אחד המנכ"לים המתוגמלים ביותר בתעשייה בשנתיים הללו. בקיץ האחרון הצביעו כמעט שני שליש מהמשקיעים נגד חבילות התמלוגים לבכירים – הצבעה שאמנם לא היתה מחייבת, אך החברה הצהירה בזמנו כי היא תיקח את תוצאותיה ברצינות ותשקול את צעדיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה