קריירה ולימודים

מכה לסטודנטים: המרצים מאיימים לשבש את תקופת המבחנים

הסגל האקדמי באוניברסיטאות עלול לנקוט בצעדים לאחר שלא נחתם עמם הסכם שכר מחודש; בינתיים, הסטודנטים בתחתית השרשרת עלולים להינזק בתקופה הקשה ביותר בשנת הלימודים
איתן לויטס | 
סטודנטים (צילום freepik)
הסגל האקדמי באוניברסיטאות הכריז על סכסוך עבודה, ועם סיום הסמסטר ותחילת תקופת המבחנים, מי שעלול לסבול מהמצב אלו כמובן הסטודנטים. 
המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות הגישה לפני כשבועיים לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה, ולוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הודעה על סכסוך עבודה. הסכסוך נכנס לתוקף ביום שלישי השבוע, וכולל את האוניברסיטאות: העברית, בן-גוריון, בר-אילן, חיפה, הטכניון, ת"א ומכון ויצמן.
עילת הסכסוך לדברי הסגל האקדמי היא "התנהלות בדרך שמנוגדת ליחסי העבודה הקיבוציים רבי השנים במקום העבודה ובחוסר תום לב; גרירת רגליים במשא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי חדש לאחר שהאחרון הסתיים לפני שנים." כלומר, שכר שלא עודכן מאז סוף 2019, ונשחק נוכח האינפלציה הגוברת במשק.
 
לאור זאת, ארגוני הסגל הבכיר מתכוונים בקרוב להתחיל בעיצומים במסגרתם יבוטלו שעות קבלה, לא יינתן מענה במיילים, לא יימסרו ציונים במועדי א' (אך המועדים יתקיימו כסדרם וייבדקו) וכן הסגל הבכיר לא ישתתף ביום הפתוח.
מאגודת הסטודנטים נמסר: "צר לנו שארגוני הסגל הבכיר בחרו לנקוט בצעדים שכאלו על גבם של הסטודנטים במקום לשבת לשולחן המשא ומתן עם משרד האוצר והנהלות האוניברסיטאות, כפי שהוצע להם לא פעם. אנו קוראים להם לחזור בהקדם לדיוני המשא ומתן על מנת שיוכלו להציג את דרישותיהם שלא על חשבון הסטודנטים. יחד עם אגודות הסטודנטים באוניברסיטאות השונות ועם התאחדות הסטודנטים הארצית אנו נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לעצור את הפגיעה בסטודנטים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה