קריירה ולימודים

היסטוריה: "האגף הגאה" הוקם בהסתדרות, שלראשונה קיימה כנס להט"ב

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עשינו פה היסטוריה. ההסתדרות כבית של העובדות והעובדים בישראל, יודעת להתחדש ולתת לכל קהל את המענה ואת היחס המיוחד עבורו. הרעיון להקים אגף גאה נבע מכך שעלו פניות משטח, מעובדים ועובדות שלא תמיד מצאו פתרונות לסוגיות שלהם"
מערכת ice |  9
כנס להטב בהסתדרות (צילום פייסבוק)
ההסתדרות קיימה היום (א') את כנס העובד.ת הלהט"בי.ת הראשון במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ובהשתתפות בכירי ההסתדרות וגופים בקהילה הגאה. הכנס נערך ביוזמת האגף לצדק חברתי ושוויון מגדרי של ההסתדרות בהובלת יאיר (יאיא) פינק.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עשינו פה היסטוריה. ההסתדרות כבית של העובדות והעובדים בישראל, יודעת להתחדש ולתת לכל קהל את המענה ואת היחס המיוחד עבורו. הרעיון להקים אגף גאה נבע מכך שעלו פניות משטח, מעובדים ועובדות שלא תמיד מצאו פתרונות לסוגיות שלהם. לדאבוני, נושא העובד.ת הלהט"בי לא נמצא מספיק באיגודים מקצועיים בעולם, ומכאן אני שמח מאוד שההסתדרות מובילה כעת בנושא זה".
הוא הוסיף: "זה לא רק שהאגף יקדם עכשיו את העזרה לעובדים להט"בים – ההסתדרות בראשותי מזה שנים תומכת במאבק הקהילה הגאה לשוויון, פועלת בנושא בשלל מישורים ובמובן הנראותי – מניפה מדי שנה על בניינה את דגל הגאווה בחודש הגאווה. אנחנו נעשה מאמץ לתת לכל עובד ועובדת בשאר הם להרגיש שווים, וללהט"ב יש מקום של כבוד בבניין הזה. ההסתדרות רואה עצמה כשותפה וכגוף שפועל להגן על זכויות העובדים הלהט"בים. אני מברך על המעמד החשוב הזה, ומאחל בהצלחה לאגף לצדק חברתי ושוויון מגדרי. אני רואה בישראל קהילה להט"בית חזקה ואיתנה, שהיא בלתי נפרדת מהמדינה. נמשיך לעשות טוב לעובדים בישראל ובכללם הלהט"בים. ערב יום העצמאות לישראל, בעיניי יוצאת מפה בשורה חשובה למדינה".
במהלך הכנס התקיימו כמה הרצאות: סטיבן בלונורוביץ׳ מארגון חוש״ן (חינוך ושינוי) נתן סקירה כללית רחבה על הקהילה הגאה, מין מגדר וכל מה שביניהם. ועמד על הקשיים, על המורכבויות ועל הצרכים שחשוב לתת להם מענה בהקשר של העובדים הלהט"בים – בין היתר במקומות התעסוקה. שני שטרית מארגון LGBTech, הדגיש.ה את החשיבות והתרומה של גיוון באוכלוסיית העובדים עבור המעסיקים, ואת החשיבות שיש למקום העבודה עבור הפרט והחברה. עו״ד שמרי סגל, המתמחה בזכויות עובדים ובמשפט העבודה הקיבוצי, התייחס לתקדימים משפטיים הנוגעים לקהילה הגאה, והציג נתונים חמורים על שוק העבודה כיום בהקשר הלהט״בי, בדגש על אפליה בשלבי ההעסקה השונים.
מחזיקת תיק הלהט"ב בעיריית ת"א-יפו וסגנית ראש העיר מיטל להבי: "היכולת להיות מי שאת.ה במקום העבודה, הוא חלק מיצירת סביבה תומכת ופלורליסטית. אומרים בכל מקום 'להיות גאה במי שאת.ה', וזה צריך להיות נכון הלכה למעשה גם בשוק התעסוקה. כשקורה מהלך כמו זה, שארגון העובדים הגדול והחזק במדינה נכנס לתמונה, מקים אגף גאה ויוזם כנס לעובדים להט"בים, זו אמירה והתייחסות – וזה מחזק מאוד את העובדים הלהט"בים. מדובר בצעד נוסף בדרך לנאורות, לקבלה ולמימוש הערך 'ואהבת לרעך כמוך'. אנחנו כעירייה מגבים ותומכים במהלך ומושיטים יד לכל שיתוף פעולה בנושא. זו פריצת דרך יוצאת מן הכלל לחברה הישראלית".
מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב בישראל רן שלהבי: "המאבק של הקהילה הגאה בישראל הוא ארוך וממושך. רק לפני כמה עשרות שנים בודדות נחקק החוק לאיסור אפליה על רקע נטייה מינית במקומות העבודה. והגם שיש התקדמות בשנים האחרונות, עדיין יש עלייה במקרי התקיפה נגד להט"בים. אני שמח שההסתדרות עומדת לצדנו כתנועה החברתית הגדולה במדינה, על מנת להיאבק ביחד באפליה של עובדים על רקע נטייתם. אני גאה על השותפות ומודה להסתדרות, ליו"ר ארנון בר-דוד ולאגף הגאה".
ו"ר האגף לצדק חברתי ושוויון מגדרי יאיא פינק: "'חביב אדם שנברא בצלם', נכתב במשנה – וזה בעייני הבסיס שלנו כחברה. הדאגה והעזרה ההדדית לכל אדם באשר הוא, זה גם שורש עשייתה של ההסתדרות. ברוח הדברים הללו פועל גם האגף שבראשו אני שמח לעמוד".
הוא המשיך: "הכנס למען העובד.ת הלהט"בי הוא רק תחילתו של מסע. כחלק מהעשייה למען העובדים הלהט"בים, ייפתח מוקד שיוכל לתת תשובות לשאלות שיעלו בנושאים האלה מהשטח, נכשיר נציגים מהלשכה המשפטית של ההסתדרות שיידעו לטפל פרטנית במקרים הקשורים לסוגיות להט"ביות, ונייצר אות מיוחד לאיגודי עובדים שמקומות העבודה שלהם מעודדים שוויוניות והכלה. זה אומנם מעמד היסטורי, אבל מבחינתי אגף גאה בהסתדרות הוא משהו שהוא חשוב ואלמנטרי".
יו"ר נעמת חגית פאר: "זהו יום חג. לעובדים בכלל, ולעובדים להט"בים בפרט, שיודעים היום שיש להם עוד כתובת ובית מכיל. זהו שלב נוסף וחלק מאמירה שהבית הזה פתוח לכולם. אנחנו בנעמת נמשיך לפעול לקידום השוויון כך שלכל עובד.ת יהיה טוב יותר ובטוח יותר במקום העבודה".
יו"ר ועד עובדי אסותא וממקימות האגף הגאה בהסתדרות מגי מור: "אני שמחה ונרגשת לראות איך חלום הופך למציאות. ההסתדרות פורצת דרך גם בנושא הקהילה הלהט"בית ומוכיחה כי היא הבית של כל העובדים בישראל. קהילת הלהט"ב, כמו ההסתדרות, חולקת ערכים של צדק, שוויון וסולידריות. על בסיס זה הקמנו את האגף הגאה בהסתדרות".
 
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    יוזמה חשובה, טוב לראות שההסתדרות לא קופאת על שמריה (ל"ת)
    שלומית 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    אחלה הסתדרות. אחלה להט"ב. (ל"ת)
    כרובי 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    חשוב מאוד!
    פנחס ביניי 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוזמה ראויה ונכונה
    סגור
  • 6.
    מרגש, תודה לכל מי שסייע (ל"ת)
    יוני דוידי 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בשורה נהדרת, הלוואי ועוד ארגונים יקדמו יוזמות כאלה (ל"ת)
    פנינה גבאי 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מרגש. טוב לראות שההסתדרות לא קופאת על השמרים (ל"ת)
    שלמה 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שינוי חברתי אמיתי! (ל"ת)
    נורית לב 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מודים למי שנלחם למעננו (ל"ת)
    קוני שמוני 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מרגש! כל הכבוד להסתדרות (ל"ת)
    שימי 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור