קריירה ולימודים

החברה החרדית חוגגת הישג: עלייה משמעותית בציונים בתחום המתמטיקה

על רקע הביקורות הרבות על המערכת החינוכית בחברה החרדית, התלמידות החרדיות רושמות הישג משמעותי במבחן פיז"ה הבינלאומי. אלו הנתונים המעניינים

מערכת ice | 
מבחנים (צילום freepik)
רבות דובר על היעדר חמור במסגרות החינוכיות בלימודי הליבה בקרב האוכלוסייה החרדית. היום (שישי), פורסם כי בימים אלו החל מצבן החינוכי של בנות החברה החרדית להשתפר מבחינת ההישגים במקצועות השונים, בעיקר במקצוע המתמטיקה.
על פרסום של אתר "TheMarker", נרשם הישג משמעותי למערכת החינוכית בקרב האוכלוסייה החרדית השבוע. זאת בשל העובדה כי ציוני מבחן פיז"ה אשר נחשב כמבחן החינוך הבינלאומי הנחשב ביותר, צמחו באופן בולט. על פי הפרסום, תלמידות כיתה י', הצליחו להשיג ציונים גבוהים באותו מבחן.
מלבד זאת, צוין כי אותם הישגים משמעותיים שגרפו התלמידות החרדיות נובע בשינוי מעמד האישה החרדית שהחל בעשר השנים האחרונות והתאפיין בעלייה בעניין ובמודעות לפיתוח עצמי בתחום התעסקותי והמקצועי בחברה הישראלית.
מלבד זאת, צוין כי השינוי המשמעותי במעמדן המקצועי והתעסקותי של הנשים החרדיות, נבע מהמגוון הרחב שקיים היום בשוק ההשכלה אשר כולל בחובו אפשרויות של לימודים בסמינרים שונים ועלייה משמעותית בבחינות הבגרות.

כידוע, מבחן פיז"ה הינו מבחן שמתקיים כחלק ממחקר בין-לאומי בתחום החינוך, אשר נערך אחת לשלוש שנים, מאז שנת 2000. אותו מחקר אשר בוחן את תוצאות מבחן פיז"ה, נעשה על ידי מנהל החינוך של הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD). המחקר בוחן בני נוער בגילאי 15-16 אשר לומדים במוסדות שונים במקצועות שונים שנלמדים במערכת החינוכית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה