קריירה ולימודים

השכר שלכם ייתקע ב-1.1.2024? זו ההחלטה שעשויה להכאיב לכם

במשרד האוצר בוחנים את האפשרות להעביר הוראת שעה חדשה בכנסת שתקפיא את עדכון השכר הממוצע במשק על מנת למנוע זינוק בקצבאות מסוימות
מערכת ice | 
שכר (צילום shutterstock)
האם המשכורת שלכם עומדת להתקע בינואר 2024 ובכך גם לתקוע את הזינוק בקצבאות? על פי דה מרקר, במשרד האוצר בוחנים את האפשרות להעביר הוראת שעה חדשה בכנסת שתקפיא את עדכון השכר הממוצע במשק על מנת למנוע זינוק בקצבאות מסוימות, כמו גם בשכר המינימום ובאיזורים נוספים.
יש לציין כי יש השפעה רבה לשכר הממוצע במשק על הוצאות הממשלה, בטח בתקופה כזו של מלחמה. לשכר הממוצע מוצמדות קצבאות רווחה ונכות ודמי הביטוח הלאומי וגם השכר המינימלי נקבע על פיו. העדכון הקרוב הוא ב-1 לינואר 2024, כאשר ב-2023 השכר הממוצע הקובע היה 11,809 שקל בחודש.
 
כאמור, על פי עדכון הלמ"ס האחרון, השכר הממוצע באוקטובר ירד לעומת מה שהיה אמור להגיע ועמד על 12,488 שקל בחודש, כאשר היה אמור להגיע ל-12,760 שקל. בעקבות הקורונה, ב-2021 נעשה מהלך דומה שחסך למשרד האוצר כ-9 מיליארד שקל על פי דה מרקר.
ההתנגדות למהלך שכזה, מלבד הציבור שיאבד לא מעט כסף, עשויה להגיע בעיקר מכיוון ההסתדרות וארגוני העובדים. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר־דוד, הבהיר ל-TheMarker כי לא יבוצעו קיצוצים או ביטול הטבות, זאת על רקע התנהלות הממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה