קריירה ולימודים

בשורה משמחת למורים בחינוך המיוחד: זו הערכה שתסייע לכם בעבודה

הושקה ערכה דו־לשונית חדשה לתרגול סימולציות של תרחישים שונים בין אנשי חינוך להורים לילדים אוטיסטים. הערכה פותחה על ידי צוות של שלוש מרצות מהמרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט 

מערכת ice | 
המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט (צילום יח"צ)
חדש: ערכה דו־לשונית (עברית וערבית)  לתרגול סימולציות של שיחות בין אנשי חינוך להורים לילדים אוטיסטים. הערכה פותחה על ידי ד"ר אורלי הבל, מרצה בכירה בתוכניות לתואר ראשון ושני בחינוך מיוחד, ניקולה ורדי זר, מרצה ומדריכה בתוכנית לתואר ראשון בחינוך מיוחד וד"ר רחלי פלד, מרצה ומדריכה בתוכנית לתואר ראשון בחינוך מיוחד וראש היחידה לכניסה להוראה בקמפוס לוינסקי.
ההחלטה על פיתוח הערכה נובעת משילוב של גידול במספרם של הילדים על הרצף האוטיסטי שעומד כיום על יחס של 1:54, עלייה במספרם של התלמידים על הרצף האוטיסטי המשולבים במסגרות החינוך הרגיל ותרומתן של סימולציות להכשרת המורים.
במסגרת הערכה פותח תרחיש של שיחה בין מורה להורים של תלמיד על הרצף האוטיסטי המשולב בכיתה רגילה. התנהגותו החריגה של הבן הפריעה לחלק מהורי הכיתה שביקשו שהתלמיד ייצא לחדר שקט או יעבור לכיתה אחרת המותאמת לצרכיו.
 
הסימולציה, שנמשכת 7-5 דקות, מהווה בסיס לדיונים בכיתה על סוגיות חינוכיות כגון הראה מכילה, מעורבות הורים, אפיונים רגשיים והתנהגותיים של תלמיד עם אוטיזם, העצמה ופיתוח זהותו של המורה כמוביל הקשר עם הורי התלמיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה