כסף וצרכנות

הרשות הפלסטינית בקריסה כלכלית: הנתונים המטורפים נחשפים

התוצר הפלסטיני התרסק בכ-80% בעזה במהלך הרבעון הרביעי של 2023 שהתאפיין במלחמת חרבות ברזל, והוא גם ירד ב-22% ביהודה ושומרון. על אף תחזית צמיחה של 3.2% שהבנק העולמי העריך ב-2023, כעת ישנה התכווצות כלכלית של 6.4%
מערכת ice |  1
ארגון טרור פלסטיני
הרשות הפלסטינית בדרך לקריסה ולא נראה שיש אופק, לא רק מדיני, אלא גם כלכלי. על פי פרסום בגלובס, התוצר הפלסטיני התרסק בכ-80% בעזה במהלך הרבעון הרביעי של 2023 שהתאפיין במלחמת חרבות ברזל, והוא גם ירד ב-22% ביהודה ושומרון.
הנתונים עולים מדוח של הבנק העולמי שפורסם אמש (חמישי). הנתונים מראים כי הקריסה עלולה להחריף ככל שתמשך המלחמה. אחת הבעיות הגדולות של הרש"פ, היא שלמעלה מ-170 אלף פועלים שעבדו בישראל וזכו לשכר גבוה ביותר מהמעסיק היהודי, מנועים מלהיכנס לישראל מאז ה-7.10.
 
ההחלטה הישראלית הביאה להתכווצות כלכלית, לכך יש להוסיף את קיזוז התשלומים שמטילה ישראל שלוחצת על הרש"פ מכיוון נוסף. על אף תחזית צמיחה של 3.2% שהבנק העולמי העריך ב-2023, כעת ישנה התכווצות כלכלית של 6.4%. 
עוד ניצן לציין כי הגירעון הפלסטיני הוכפל פי 5 ליותר מ-500 מיליון דולר, השכר כעת בהקפאה ונרשם קיצוץ נרחב. הבנקאות הפלסטינית לפחות נשארה יציבה יחסית, אישור הלוואה של 400 מיליון דולר לבנקים הפלסטיניים הוא הדרך שלה לקיום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי המטורף ?
    אני 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במשך 75 שנה לא הצליח שום הרכב ערבי של בני אדם, המכונים פלסטינים, לבסס מצב המתקרב לישות בת קיימא, המסוגלת להתפתח למדינה, או אפילו לחלק אוטונומי ממדינה קיימת. המקום היחיד שבו המעשה מתקיים, הוא במוחם הקודח של כמה יהודים, שהצליחו לבסס ישות רצחנית בגבולות ושראל ובתוכה ואפילו לדאוג לה ללגיטימציה בינלאומית, בדומה לאדם המדביק את עצמו בסרטן וגם דואג לו לטיפול רופאי תומך בטענה שמדובר באיבר מאיבריו, בעל זכות לחיים עצמאיים.
    סגור