כסף וצרכנות

מהפכה בתחבורה הציבורית: הסוף לעומס ברכבת ישראל?

רכבת ישראל חונכת סנונית ראשונה בפרויקט להרחבת יכולת קיבולת הנוסעים של קווי הרכבת. הקו הראשון שזכה לחידוש הוא דווקא קו פרברי אך בהמשך צפויים קווים נוספים להצטרף למהלך
שירה יום טוב |  10
רכבת ישראל (צילום שבתאי טל הפקות וידאו)
רכבת ישראל מודיעה הבוקר (רביעי) על חניכה של רכבות חשמליות ארוכות כחלק מהערכות לגידול בכמות הנוסעים בקווי הרכבת. מדובר בקו ראשוני שישרת את המסלול הפרברי בין רחובות לבינימינה, יחד עם זאת, בהמשך צפויים קווים נוספים להשתדרג באופן דומה, ובכך תורגש הקלה משמעותית בעומסי הנוסעים ברכבת.
כחלק מההערכות לגידול המשמעותי בכמות הנוסעים השנתית, מ-70 מיליון נסיעות בשנת 2019 לכ-200 מיליון נסיעות בשנת 2030 וכ-300 מיליון נסיעות בשנת 2040, רכבת ישראל החלה בהפעלת רכבות חשמליות ארוכות (315 מ'), בנות 12 קרונות ועם קיבולת של כ-2,000 נוסעים. 
הפעלת רכבות אלה מתאפשרת בזכות הצמדה של שני מערכי קרונועים בעלי ששה קרונות מסוג סימנס DDEMU, רכבות חשמליות, ידידותיות לסביבה, מהמתקדמות והחדישות ביותר בעולם. רכבות ה-12 קרונות החלו לפעול בקו הפרברי בנימינה-רחובות, שעובר בתחנות תל אביב, ובהמשך ישולבו בקווים נוספים. 
לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו"ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 81 קרונועי סימנס DDEMU נוספים, לצד 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, וכן קטרים חשמליים. קרונות אלה, יחד עם הפעלת קרונועי ה-DDEMU הכפולים, צפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום על ידי רכבת ישראל כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד. 
 
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "בהתאם למדיניות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, והחלטת דירקטוריון הרכבת, אנו נערכים לעלייה המבורכת במספרי הנוסעים הצפויה בשנים הקרובות, עם רכש משמעותי של רכבות חדישות וחשמליות, המאפשרות קיבולת נוסעים גבוהה, ברמת שירות מיטבית, אשר פעילותן החלה בשבועות האחרונים".
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "רכבות ה-DDEMU החשמליות והירוקות לסביבה הינן מהמתקדמות ביותר בעולם מבחינת בטיחות ושירות, וכוללות שדרוגים רבים לנוסע כגון מערכות מידע דיגיטליות ותצוגות מסך מתקדמות לצד  מערכות בטיחות חדשניות הפעלת רכבות ארוכות אלה תאפשר צמצום העומסים בקרונות ותעניק שירות רכבתי איכותי בשנים הבאות, בהן מספר הנוסעים ברכבת צפוי לזנק".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    הרציפים לא מספיק ארוכים
    נוסע מחדרה 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברכבת הכחולה(הארוכה) יש פחות מקומות ישיבה האריכו אותה על חשבון הקומה שניה שהיתה ברכבת האדומה הרציפים לא מספיק ארוכים, מה שגורים לכך שאותה כמות אנשים נכנסים בקומה אחת ולא בשתיים , ואז נוצר כאוס עד שאנשים מתפרסים בשאר הקרונות מה שלוקח עוד זמן עצירה בהורדה ובהעלאת הנוסעים בקיצור אני מתגעגע לרכבת האדומה
    סגור
  • 7.
    לא עוזר
    א 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חצי מהדלתות ברכבת הזאת נעולות כי הרציפים לא ארוכים מספיק. כל תחנה אומרים מי שנוסע בקרונות האחרונים עם כיוון הנסיעה מתבקש להגיע למרכז הרכבת. כמה זה קרונות אחרונים? אף אחד לא יודע פשוט מנחשים ומקווים שהדלת תיפתח
    סגור
  • לא מדוייק
    רואי דהן 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרונועים יש תאורה שמראה לך אילו דלתות ישארו נעולות.
    סגור
  • 6.
    אחרי שהרכת תגיע יראו שהרציפים לא מספיק ארוכים
    אפרת 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חכמי חלם
    סגור
  • 5.
    תוסיפו תדירות (ל"ת)
    פעיל תחבורה ציבורית 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    חלאות
    עד 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא זו השאלה שעל הפרק. מדויק יותר לנסות לההין מה יבוא קודם , סוף הפקקים.... , או מדויק יותר , סוף מדינתנו במידה והשקרן בן שקרן וחבורת ההזויים שמינה עלינו או שאזרחים יתעשטו , ויעיפו אותם אלת ולתמיד.
    סגור
  • 3.
    ומה עם וויפיי כמו מדינה נורמלית?
    יאללה 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יגיע? מדינת עולם שלישי
    סגור
  • 2.
    רק תיקון הרכבת הארוכה פועלת בקו אשקלון בנימינה
    פלוני 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החסרון הרציפים לא ארוכים מספיק. ומתי כבר יהיה רכבת נהערה מאשקלון לתא. עד היום נסיעה בקו שעה וחמש דק.
    סגור
  • 1.
    וכרגיל נסיעה מבאר שבע לנתב"ג שעתיים.
    מור 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זמן הנסיעה מבאר שבע לנתבג יהיה עדיין שעתיים....כי הבוחרים של נתניהו חיים בפריפריה...ולכן מגיע להם לסבול. לעומת זאת אלו ששונאים את נתנינו, ימשיכו לקבל תקציבי עתק.
    סגור
  • ידוע. נתניהו אוהב לצחוק על הבוחרים שלו
    רות 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא בדעה שאם הם מצביעים לו אחרי ששם עליהם ז אז הם יצביעו בכל מקרה. כמו שאמר להיא מהפריפריה - הם משעממים אותו
    סגור