כסף וצרכנות

מחירי שמן הזית בישראל מזנקים ב-100%: זו הסיבה להתייקרות המוגזמת

מחירי שמן הזית בישראל זינקו בשנה האחרונה ביותר מ-100%. משבר האקלים באירופה, הירידה של הייצור בישראל והתחזית הקשה להמשך. כל מה שאתם צריכים לדעת על משבר שמן הזית העולמי
מערכת ice | 
שמן זית (צילום vecteezy)
עליית המחירים המוגזמת של שמן הזית בתקופה האחרונה ממשיכה בכל הכוח. בזמן שבאירופה נרשם מחסור כבד בייצור בעקבות האקלים החם, ובמדינות כמו צרפת, ספרד ופורטוגל, שמייצרות כ-70% משמן הזית בעולם, הייצור נחתך כמעט בחצי המשבר הזה מגיע בגדול גם כאן לישראל, כאשר נרשמה עלייה של כ-100% במחירי שמן הזית בתקופה האחרונה.
ב"חדשות 12" ערכו כתבה בנושא, והתייחסו למשבר החמור ולהשפעותיו על השוק בישראל. החקלאים שמגדים עצי זית בישראל הולכים ומתמעטים והתחזית הקשה היא שבעוד שש שנים כבר לא יהיה יותר ייצור שמן זית עצמי בישראל.
 
היבוא הלך וגדל, והגידול עצי הזית כבר לא משתלמים יותר לחקלאים בישראל. לכן, היום רוב המוצרים הם בייבוא, שפעם היה זול, והיום המחירים שלו מרקיעים שחקים בעקבות משבר האקלים החמור באירופה.
לצורך השוואה, אם בשנה שעברה מחיר בקבוק שמן זית בישראל עמד על 20-23 שקל, כיום הוא כבר עומד על ממוצע של של 45-50 שקל. זינוק של יותר מ-100%. בעקבות כך, ישנם שמני זית מזויפים רבים שנמכרים בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה