כסף וצרכנות

עליות המחירים ייבלמו? "הממשלה צריכה להקפיא עלויות חשמל ודלק"

ועדת הכלכלה דנה היום בחוק שמטרתו לבלום את עליות המחירים בזמן המלחמה. לאור דברי הח"כים בדיון,מתח מנהל איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים ביקורת וטען: "הממשלה צריכה להקפיא את העלויות שברשותה"
שירה יום טוב | 
התייקרות החשמל (צילום shutterstock, pexels)
מנהל איגוד המזון של התאחדות התעשיינים בתגובה להצעה של ועדת הכלכלה בתמיכת שר הכלכלה, מותח היום (שני) ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה ביחס לתעריפי משאבים שתלויים ברגולציה ובאחריות משרדי הממשלה.
מנהל איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, אביב חצבני, אמר בועדת הכלכלה של הכנסת, בהמשך להצעה של ח"כ ביטן וחברי ועדת הכלכלה לפקח ולהקפיא את המחירים במלחמה, כי "הממשלה צריכה להיות ראשונה בין שווים- אם היא מצפה שכל היצרנים יקפיאו מחירים בזמן המלחמה, שתתכבד ותקפיא את כלל העלויות שבאחריותה- חשמל, דלק, ארנונה, מים שעלייתם היא היא שמייקרת את המחייה ועלולה לגרום לייקור המחירים, זאת לפני נקיטת מהלכים דרקוניים הפוגעים בשוק וכלכלה חופשית".
במהלך הדיון בוועדת הכלכלה לקראת קריאה ראשונה של החוק שמטרתו להילחם בעליית מחירי מוצרים ושירותים חיוניים בזמן מלחמה, אמר שר הכלכלה ניר ברקת, "אני איש מאוד ליברל, מאמין בשוק חופשי, אבל לא מדובר בשוק חופשי, מדובר במצב מלחמה - אנשים מגויסים בצו 8, מדינת ישראל משלמת מחיר כבד, איפה הסולידריות? איפה היכולת שלנו לדרוש מבעלי עסקים להתנהג גם בסולידריות ולא לנצל את המצב ולעשות דברים שלא עושים בזמן מלחמה. כשאין תחרות טובה, אז המונופולים צומחים, והמחירים עולים".
 
חבר הכנסת עופר כסיף התייחס לחקיקה ואמר, "אני חושב שראוי שהחוק יחול רטרואקטיבית מאוקטובר, למה שיחול רק מעכשיו? הרי העלאת מחירים הייתה מתחילת המלחמה. צריך להבחין בין עסקים גדולים לעסקים קטנים. אני חושב שעליהם (עסקים גדולים) צריך להטיל קנס הרבה יותר גדול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה