כסף וצרכנות

ביטוח לאומי מחלק מענקים מ-1,350 שקל: מי הזכאים?

בני משפחה ממעגל ראשון של חטוף ששב מהשבי יהיו זכאים למימון טיפולים נפשיים. חטופים: עם חזרת החטוף/ה: מענק הצטיידות ראשוני, חד פעמי על סך 10 אלף שקל, תשלום חודשי מכוח חוק פדויי שבי בסך של כ-1,350 שקל, הכרה כנפגע פעולות איבה, קביעת אחוזי נכות וקביעת קצבה שוטפת בהתבסס על שיעור הנכות
מערכת ice |  8
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
יכול להיות שהביטוח הלאומי שאחראי על הטיפול בנפגעי הטרור כולל החטופים והנעדרים ובני משפחותיהם במסגרת מלחמת 'חרבות ברזל', אמור להעביר גם לכם מענק. בשל המשך המלחמה הדגישו בבטח"ל מה הסיוע שמוגש מטעמם בלבד, בלי קשר להטבות מגופים נוספים הקשורים לטיפול.
משפחות החטופים: עד הגעתו של החטוף ארצה, סיוע לבני המשפחה, תחילה: המשפחות זכאיות לכל סל ההטבות והקצבאות המוענקות למשפחות נפגעות טרור, מדובר הן בקצבאות חודשיות, ליווי שוטף של עובד סוציאלי מטעם הביטוח הלאומי, מתן מענים בהתאם לצרכים הייחודים כגון: דיור, תחבורה, סיוע בצרכים מיוחדים בטיפול במשק הבית (שמרטף/ית, משק בית). סיוע זה ניתן הן למשפחה הגרעינית של החטוף, בן/בת זוג של החטוף וילדים קטינים והן להורי החטוף. 
 
סיוע לבני המשפחה של החטוף, רובד שני: לצורך מימון הוצאות השבת החטוף, הביטוח הלאומי מעביר מענק בסך 90 אלף שקל לרבעון לבני משפחת החטוף שמתחלקים בין הורי החטוף לבין בן/בת זוגו (החוק קובע למי יש להעביר את המענק אם אין הורים או בני זוג. כך או כך ה-90 אלף שקל מועברים למשפחות)  בנוסף, מענק בסך 21 אלף שקל לכל אחד מילדיו הבגירים, אחיו ואחיותיו של החטוף. 
פגיעה נפשית: הביטוח הלאומי מממן סיוע נפשי לבני משפחת החטוף להורים, בן/בת הזוג והילדים. לאחר הגעת החטוף: המענק הרבעוני על סך 45 אלף שקל להורים או לבן/בת הזוג, נשאר בידי המשפחות ולא מוחזר גם כאשר החטוף חוזר במהלך הרבעון. המענק בסך 21 אלף שקל לילדים מעל גיל 21 של החטוף ואחיו או אחיותיו מעל גיל 22 – נשאר בידי המשפחה ולא מוחזר גם כאשר החטוף חוזר במהלך הרבעון.
בני משפחה ממעגל ראשון של חטוף ששב מהשבי יהיו זכאים למימון טיפולים נפשיים. חטופים: עם חזרת החטוף/ה: מענק הצטיידות ראשוני, חד פעמי על סך 10 אלף שקל, תשלום חודשי מכוח חוק פדויי שבי בסך של כ-1,350 שקל, הכרה כנפגע פעולות איבה, קביעת אחוזי נכות וקביעת קצבה שוטפת בהתבסס על שיעור הנכות. מעטפת כנפגע פעולות איבה לרבות: מימון טיפול רפואי מלא נפשי ופיזי כאחד, מתן מענים לצרכים מיוחדים (דיור, ניידות במקרים הרלוונטיים), ליווי של עובד סוציאלי מטעם הבטח"ל.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    זהבי (ל"ת)
    נהוראי 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אין עוד מלבדו.
    אליהו !אלי בן עזרא. 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עגל הזהב, ה', ישמור ויציל את כל עם ישראל היקר.
    סגור
  • 4.
    חובות מעל טריליון שקל
    יגאל 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רואים את הסוף, חייבים פשוט להפיל הכל ולהתחיל מחדש. אין ברירה, החיים הפכו להיות לבלתי נסבלים במדינה
    סגור
  • 3.
    בזזו את הכספים שלנו ראשי הממשלות במיוחד הממשלות של ביבי
    אבישי 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכניסו את הביטוח הלאומי לגירעון. לא נשאר לנו עתיד. כל החיים שילמנו עכשיו נמות מרעב
    סגור
  • 2.
    קוראים לזה לעג לרש
    אבישי 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ממשלה שאכלה את הכסף של הביטוח הלאומי הכניסה עם שלם למשבר. צריך להוריד אותם מנכסייהם ולהחזיר לביטול לאומי. גנבים אוכלי חינם
    סגור
  • 1.
    נכה
    נכה 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה עם מענקים לחג הפסח לנכים?
    סגור
  • באמת אתה חושב שיהיו מענקים לחג..?
    אבישי 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גזלו את הכספים של הביטוח לאומי. איך נחיה בעוד 10 שנים גן נכות וגם זיקנה . כל החיים שלנו עבדנו ההורים שלי ואני 50 שנה עכשיו שצריך אותם הם בזזו את הכסף של הביטוח.
    סגור
  • החרדים יותר חשובים.תשכח מזה (ל"ת)
    אלמוני 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור