כסף וצרכנות

חברת החשמל בבשורה אדירה: תושבי הערים האלו מרוויחים בענק

חברת החשמל הגדילה ב-50% את הספק החשמל הזמין ליישובי חבל מודיעין ולמודיעין עילית, זאת במסגרת תחנה חדשה שהוקמה באזור, שתשפר ותתגבר את אמינות וזמינות החשמל לתושבים ולעסקים בסביבה. עלות הפרויקט: כ-14.5 מיליון שקל
מערכת ice | 
עובדי חברת החשמל (צילום יוסי וייס חברת החשמל)
חברת החשמל הודיעה היום (רביעי) כי היא הגדילה ב-50% את הספק החשמל הזמין ליישובי חבל מודיעין ולמודיעין עילית. עוד הודיעה החברה כי היא מחליפה בימים אלו תחנת משנה ניידת מהספק של 20 מגה וואט אמפר ל-30 מגה וואט אמפר, קרי, תוספת של 50% מההספק הקיים. 
התחנה החדשה, הממוקמת בסמוך למחסום מכבים רעות, תשפר ותתגבר, כאמור, את אמינות וזמינות החשמל לתושבים ולעסקים בסביבה, במיוחד למודיעין עילית, לכפר רות, ללפיד ולכפר האורנים.
 
עלות הפרויקט החדש של חברת חשמל עומדת על כ-14.5 מיליון שקל, ועובדי חברת החשמל עבדו כעשרה ימים להסרת התחנה הישנה, להצבת התחנה החדשה ולחיבורה לרשת החשמל.
כזכור, לאחרונה פרסמה חברת החשמל את הדוחות הכספיים לשנת 2023, שהסתיימה ברווח של כ-2.24 מיליארד שקל לעומת רווח של כ-1.77 מיליארד שקל בשנת 2022. ייצור החשמל של החברה ירד בשנת 2023 לעומת שנת 2022 בכ-9%. לדברי החברה, הקיטון נובע בעיקרו ממעבר ייצור חשמל לגורמים פרטיים ולכניסת אנרגיה ירוקה.
הכנסות החברה הסתכמו לסך של כ-24.7 מיליארד שקל בהשוואה לכ-23.1 מיליארד שקל בשנת 2022. גידול של כ-7% הנובע בעיקר בגין עליה בתעריף החשמל המקוזז חלקית בשל ירידה בכמות החשמל הנמכרת ע"י חברת החשמל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה