כסף וצרכנות

שי לחג של 1,250 שקל: זו העירייה המפנקת בישראל

בפלח הרשויות המקומיות, השי לחג עומד על 900 שקלים בממוצע. במקום הראשון נמצאת עיריית ירושלים עם שי לחג בגובה של 1250 שקל, במקום השני ניצבת עיריית תל אביב עם 1100 שקל. ואיפה הפרס הנמוך ביותר?
כפיר אדר | 
תווי קניה (צילום freepik)
עובדי מועצה או עירייה? כנראה שקיבלתם מתנה נאה לחג. על פי סקר חדש של חברת וועדים, המרכזת את המידע הכלכלי-חברתי של וועדי העובדים בישראל, המלחמה המתמשכת והפגיעה הכלכלית במשק, החלוקה המסורתית של השי לחג לקראת פסח, נותרה איתנה. על פי הסקר שכיסה יותר מ-1,800 מקומות עבודה, העובדים בישראל צפויים לקבל לקראת פסח מתנות בשווי כולל של למעלה מ-5 מיליארד שקלים.
יש לציין כי בפלח הרשויות המקומיות, השי לחג עומד על 900 שקלים בממוצע. במקום הראשון נמצאת עיריית ירושלים עם שי לחג בגובה של 1250 שקל, במקום השני ניצבת עיריית תל אביב עם 1100 שקל.
במקום השלישי המשותף עיריית רמת גן ןמועצה איזורית אלקנה עם 1000 שקל כל אחת, עיריית רמת השרון, עיריית טבריה עם 800 שקל, עיריית חיפה חילקה לעובדיה 750  שקל, עיריית לוד: 650 שקל ובמקום האחרון מועצה מקומית גדרה עם שי של 600 שקל
 
השי השנה בכל המגזרים צפוי לנוע בין 650 ל-950 שקלים בממוצע לעובד. ממצאי הסקר הראו שגם בענף ההייטק שחווה משבר, לא וויתרו על הענקת השי המסורתי לעובדים לחג הפסח והשי הממוצע בו יעמוד השנה על 680 שקלים.
יעקב אלוש, מנכ"ל חברת וועדים, ציין כי 80% מהחברות והמוסדות השאירו את סכומי השי דומים לשנה שעברה, 15% העלו את הסכומים ו-5% הקטינו אותם. עוד נמצא כי קיימת מעורבות הולכת וגוברת של מנהלי משאבי אנוש בקביעת סוג השי שיקבלו העובדים, ובהתאם לכך מוסיף אלוש, השתנתה גם מפת העדפות של השי שנראה חג הקרוב.
הסקר מצא כי 35% ממקבלי ההחלטות בנושא רכישת השי לחג, העדיפו לרכוש לעובדים מתנות מוחשיות, 30% העדיפו לרכוש תווים של רשתות המזון, 10% ירכשו לעובדים מתנות המעודדות/מסייעות לענפים ולעסקים שנפגעו מהמלחמה, 20% יחלקו לעובדים את השי באפליקציות ייעודית ו-5% יפקידו את סכום השי ישירות לחשבון הבנק של העובד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה