כסף וצרכנות

סערת הנחשים והעכברים בשקיות: סנפרוסט תתרום כמיליון וחצי שקל

כשנתיים לאחר סערת סנפרוסט בה התגלו ממצאים של נחשים ועכברים בתוך שקיות מזון קפואות שמכרה החברה, הוחלט על פי הסכם פשרה כי החברה תתרום מוצרי מזון בשווי של 1.4 מיליון שקל לנזקקים. הלקוחות עצמם לא יפוצו
מערכת ice | 
תנובה תחת מתקפה (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר, מסך חדשות 13)
באוגוסט 2022, התגלו באריזות שעועית קפואה של חברת סנפרוסט ממצאים של נחש ועכבר. כעת הוחלט כי תנובה, בעלת סנפרוסט, תתרום מוצרי מזון בשווי של כ-1.4 מיליון שקלים לעמותות למען נזקקים. כך נקבע לפי הסכם פשרה, לאחר בקשה לתביעה ייצוגית בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
באשר לגמול ושכר הטרחה עבור מגישי הבקשה ועבור באי כוחם, נכתב כי הצדדים ממליצים לפסוק למבקשים גמול בסכום של 50 אלף שקלים ולבאי כוחם שכר טרחה בסכום של 300 אלף שקלים.
 
בבקשה לאישור הסדר הפשרה שנחשף לראשונה בישראל היום נכתב: "המבקשים טענו כי הממצאים, האיסוף היזום שנערך בעקבות מציאתם וכשלים שנפלו בעריכתו, גרמו לכלל צרכני המוצרים נזקים ממוניים ולא ממוניים והעמידו להם עילות תביעות משפטיות שונות כנגד החברה".
סנפרוסט מסרה בתגובה: "מקורם של הממצאים מן החי באיסוף הממוכן של השעועית מן השדה הפתוח שבו היא גדלה. לפי ממצאי המיון מחדש שנערך במסגרת האיסוף היזום, הם נמצאו בשיעור זעום, כאלפית אחוז מן השקיות, למרות אמצעים רבים שננקטו בתהליך הייצור, שנועדו לאתרם ולנפותם. אנו מפעילים באופן שוטף מערך יעיל וזמין של שירות צרכנים, שבאמצעותו ניתן בפועל פיצוי הוגן ונדיב לצרכנים המדווחים על ליקוי כזה. הנזק שנגרם לצרכנים הספורים, שרכשו שקית לקויה ולא פנו לקבלת פיצוי העומד על אלפי שקלים בודדים בסך הכל, הוא קטן לאין שיעור מהעלויות שבהן נשאה החברה לצורך עריכת האיסוף היזום ומההטבה שניתנה לצרכנים במסגרתו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה