כסף וצרכנות

המחירים נחשפים: פער של 136% בין הרשתות על אותם מוצרי ניקיון

חג הניקיון בפתח: סקר של המכון לקר הקמעונאות בראשות ד"ר חזי גור מזרחי חושף עלייה של 65 אחוז בהוצאות על מוצרי ניקוי לקראת פסח, וגם: פערים אדירים בין הרשתות. כל המספרים בפנים 
ענת סימן טוב | 
חומרי ניקיון (צילום shutterstock)
ניקיון פסח הפך בשנים האחרונות לתופעה צרכנית מקיפה שחוצה מגזרים ודתות. ללא קשר למנהג ביעור החמץ או אם אתם מארחים את הסדר, החג מסמן תקופה של התחדשות ביתית, ניקיון יסודי וצריכה מוגברת של מוצרי ניקוי ועזרים לבית. התארגנתם על כל מוצרי הניקיון לקראת החג? 
הסטטיסטיקות מראות עלייה של כ-65% בהוצאה הממוצעת למשפחה ישראלית על מוצרי ניקיון בחודש שלפני פסח בהשוואה לחודש רגיל. זוהי דוגמה קלאסית לאופן שבו מסורת משתלבת בכלכלה המודרנית ויוצרת דפוסי צריכה חדשים.
בנוסף, הנתונים מצביעים על עלייה של כ-40% בביקושים לשירותי ניקוי רכב מקצועיים בתקופה זו. זה כבר לא רק ניקיון פנימי של הרכב מפירורי חמץ, אלא גם פוליש, ווקס וטיפולים קוסמטיים. אנשים רואים בפסח הזדמנות לחדש את הרכב כמו את הבית.
מה לגבי המחירים? סקר מקיף שנערך על ידי המכון לחקר הקמעונאות בראשותו של ד"ר חזי גור מזרחי,  באמצעות מערכת פרייסז, חושף פערי מחירים מדהימים. במסגרת הסקר נבדקו 29 מוצרי ניקיון נפוצים ב-10 רשתות שיווק קמעונאיות בישראל. התוצאות מפתיעות ומטרידות - פערי המחירים על אותם מוצרי ניקיון בדיוק מגיעים עד ל-136.18%.
סל הניקיון הזול ביותר נמצא ברשת רמי לוי והוא עומד על 365.65 שקלים לעומת הסל היקר ביותר שנמצא ברשת טיב טעם עם בגובה 554 שקלים. עם פער של כ-190 שקלים בין הסלים על אותם מוצרים - 51.5%.
עוד עולה מהסקר פער מחירים קיצוני על אותם מוצרים בדיוק: נוזל הברקה למדיח פיניש (800 מ"ל) נמכר ב-9.95 שקל ברמי לוי לעומת 23.50 שקל בטיב טעם - פער של 136.18%.

עוד פער שנתפס הוא במוצר טבליות למדיח פאוארבול קוואנטום אולטימייט פיניש 30 טבליות שעולה ברשת יוחננוף 19.90 שקל וברשת שפע ברכת השם 44.10 שקל - פערים של 123%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה