כסף וצרכנות

מזון ואלכוהול: הוצאות הישראלים שברו שיאים במרץ

משבר הקורונה אשר התרחש בסמיכות לחג הפסח הביא לנתוני שיא ברכישת מוצרי הצריכה, עם עלייה של 1.2 מיליארד שקל לעומת אשתקד. אבל השנה תרמו לכך עליות מחירי ברשתות השיווק לעומת המבצעים וההנחות המסורתיות לפני החג 
מערכת אייס | 
נתוני שיא ברכישת מוצרי הצריכה (צילום Pexels)
על רקע משבר הקורונה אשר התרחש במקביל לחג הפסח, שוק המזון בישראל שבר שיאים במרץ האחרון, עם מכירות בסך 4.36 מיליארד שקל – 1.2 מיליארד שקל יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. לפי נתונים של חברת סטורנקסט, המודדים נתוני מכירות קמעונאיות, היקף המכירות שנרשם במרץ הוא הגבוה ביותר מאז החלו המדידות ב-2005. 
מנגד, חלה התייקרות במחירי המוצרים דווקא בתקופה שלפני פסח, אשר מאופיינת לרוב בהוזלת מחירי מוצרים לצורך עידוד התחרות בין רשתות השיווק. נתוני סטורנקסט הציגו עלייה של 1.1% במחירי מוצרי הצריכה בחודש מרץ בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019 יחד עם זאת, פסח יצא השנה מוקדם יותר מאשתקד ועל כן מרץ 2020 הושפע יותר משינויי המחירים לפני פסח לעומת החודש המקביל ב-2019.  התחזיות המוקדמות של הלמ"ס צפו עלייה של 0.2% במדד המחירים לצרכן במרץ לעומת פברואר, אך המדד עלה פי שניים - ב־0.4%.
כך מכירות מוצרי הצריכה, כולל טואלטיקה וניקיון, הסתכמו בסכום של 5.4 מיליארד שקל – תשיעית ממכירות מוצרי הצריכה 2019 כולה אשר עמדה על 47.3 מיליארד שקל. 
קראו עוד ב-ice
בכל הקשור למכירות הקמעונאיות, מראים הנתונים כי במרץ האחרון רכש הציבור הרחב מזון ומשקאות בשווי של יותר מ-470 שקל לאדם הגבוה ביותר מ-1.18 מיליארד שקל מהיקף מכירות המזון והמשקאות במרץ אשתקד. הודות לגידול האדיר במכירות במרץ, צמח היקף מכירות המזון והמשקאות בישראל מתחילת השנה בשיעור חד גם כן – של כ-14.3%, לכ-10.6 מיליארד שקל בסיכום הרבעון הראשון של 2020.
על אף החודש המוצלח בזירה הקמעונאית, חלק ניכר מפעילותן המוסדית של חברות המזון, בעיקר בתחום המלונות וההסעדה, נגדע באחת עם פרוץ המשבר, כשעדיין לא ברור מתי סגמנט זה יחזור לפעילות כלשהי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה