כסף וצרכנות

המשביר לצרכן חוזרת לפעילות הדרגתית עם 2,000 עובדים בלבד

רשת הכלבואים דיווחה לבורסה כי סניפיה ייפתחו החל מה-14 במאי במתכונת מצומצמת ובהתאם להנחיות הממשלה המשתנות. מחצית מעובדיה יחזרו לעבודה עד סוף יוני ובניגוד להערכות המשביר לא ספגה ירידה משמעותית בפדיון  
מערכת אייס |  1
רמי שביט, המשביר לצרכן (צילום מתוך אתר duns100, ויקיפדיה)
המשביר לצרכן תפתח את סניפי הרשת החל מיום ה' הקרוב, ה-14 במאי, כך הודיעה היום (א') בדיווח לבורסה. מאחר שמדובר בחנות כלבו, אשר שטחי מרבית סניפיה גדולים מ-2,500 מ"ר הרשת נערכת לפתיחת החנויות בהתאם להגבלות התנועה וההתקהלות המשתנות.
עם תחילת הנחיות הסגר במשבר הקורונה, ובכלל זה סגירת הקניונים, נסגרו סניפי הרשת, כל 4,000 עובדי המשביר הוצאו לחל"ת ונסגר גם מטה החברה. בתוך כך החברה אף הודיעה על הקפאת ההתקשרות עם כלל הספקים ונותני השירותים, לרבות הקפאת התשלומים שהגיע מועד פירעונם.
כעת מודיעה החברה כי עוד סוף חודש יוני תשיב מחצית מהעובדים לפעילות, קרי כ-2,000 מעובדיה. החזרת יתר העובדים תתבצע ביחס לביקוש, לביצועי החברה ואופן חזרת המשק לפעילות.  
כמו כן, על פי סיכום עם ההסתדרות ועם ועד העובדים, יחולו שינויים בתנאי השכר הנלווים לעובדים החתומים תחת הסכם קיבוצי. כמו כן קיצוץ בשכר יחול על חברי הנהלה ועובדים להם חוזה העסקה אישי. 
להערכת החברה, השהיית הפעילות של הרשת גרעה סך של כ-240 מיליון שקל בפדיון, ואולם הפסד זה מתקזז עם סגירה כמעט הרמטית של החברה אשר הובילה לירידה ניכרת בהוצאות. על כן, הירידה בפדיון לא צפויה להוות פגיעה מהותית בתוצאותיה הפיננסיות, כך על פי הדיווח. 
בנוסף מעדכנת החברה כי יתרת המזומנים שלה עומדת על סך של כ-100 מיליון שקל וכן ברשותה מלאי בסך של כ-180 מיליון שקל במחירי קנייה. סך הכל מדובר על כ-280 מיליון שקל מול אומדן התחייבויות של כ-160 מיליון שקל. מועד פרעון ההתחייבויות הוא עם פתיחת החנויות, ב-14, במאי, אך החברה מבהירה כי חלקו הגדול של המלאי ניתן להחזרה לספקים כנגד הפחתת ההתחייבויות.
כמו כן מתכנתת הרשת להגיע להסדר הן עם הספקים והן עם הקניונים ומרכזי המסחר בנוגע לפריסת תשלומים, כמו גם צופה מענק סיוע מהמדינה בעבור סגירת המסחר והחנויות. במקביל דיווחה החברה כי היא נמצאת במגעים מול הבנקים לקבלת הלוואות בערבות מדינה בהתאם למתווה האוצר והממשלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אילה חסון
    אנדרה 05/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יפה מה שעושים לאילה. זה תפקידו של עיתונאי. אם זה לא נכון, שיתבעו לשון הרע. אבל מפה ועד איומים, המרחק עצום. עיתונאים: נא לא לפחד!!
    סגור