כסף וצרכנות

הציבור הערבי בזבז יותר בעקבות פרסומות שראה בימי הסגר

סקר חדש מגלה שבימי הקורונה האוכלוסיה הערבית בישראל נחשפה לפרסומות יותר מבעבר, ורכשה יותר מוצרים שראתה בהן. עורכי הסקר: "הציבור הערבי הוא כוח צרכני משמעותי והמפרסמים חייבים לשים עליו יותר דגש"
איתי פת-יה |  4
BIG OUTLET ירכא (צילום BIG)
האוכלוסייה הערבית בישראל נחשפה בתקופת הקורונה ליותר פרסומות מבעבר, ובהתאם גם רכשה יותר מוצרים שמכרו לה המפרסמים. זאת, על פי סקר חדש שערכו הערוץ הערבי ואתר האינטרנט PANET.
הסקר בחן את הרגלי הצרכנות של בני המגזר בצל משבר הקורונה והסגרים המוטלים מדי ערב במהלך חודש הרמדאן שהחל לפני כשבועיים. מתוך מדגם של אלף נשאלים, 60.55% השיבו כי נחשפו ליותר פרסומות בכלי התקשורת בתקופה זו. כמו כן 70% מהמשתתפים העידו כי רכשו יותר מוצרים עליהם שמעו בפרסומות בתקשורת. לעומתם, אצל 20.98% מהנשאלים לא חל כל שינוי בצריכה בעקבות החשיפה המוגברת, ואילו 8.62% השיבו כי קנו פחות מוצרים אליהם נחשפו בפרסומות מאשר בעבר.
קראו עוד ב-ice
לא רק בחשיפה לפרסומות נרשמה עלייה, כי אם גם בצריכת האקטואליה בתקופת הקורונה. שני הנתונים מתיישבים זה עם זה, שכן סביר שמי שצפה יותר במהדורות החדשות, האזין יותר לדיווחים ברדיו וקרא יותר עיתונים – נחשף במסגרת זאת ליותר פרסומות. לפי הסקר, 75.88% מהציבור הערבי צרכו יותר אקטואליה מאשר קודם לכן. לעומתם, 19.76% העידו כי הרגלי צריכת האקטואליה שלהם נותרו כשהיו, ו-4.36% מהנשאלים השיבו כי צרכו פחות אקטואליה מאשר בשגרה.
לפי נווארה ג'אבר, עורכת אתר PANET, התמונה העולה מהסקר היא קריאת השכמה עבור המפרסמים להשקיע בפנייה לקהל הערבי. "הציבור הערבי בישראל הוא כוח צרכני משמעותי במגוון קטגוריות", היא אומרת. "למרות השונות באופי ציון הרמאדן נוכח הקורונה, אנו עדים לצריכה מוגברת של הציבור. המפרסמים חייבים לשים יותר דגש על הצרכן הערבי, שמגלה מעורבות וצורך אקטואליה ותקשורת יותר מבעבר".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שטויות. כדאי להשוות לרמאדן קודם. (ל"ת)
    שירי 05/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    זה הבל הבלים הציבור הערבי פחד על הכסף שיש לו ושאין לו
    ערבי אסלי 05/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה הוא צפה בתקופות תחילת הקורונה ובהמשך פרסומות של בנקים , חברות ביטוח , משרד הבריאות וכו , בתקופה הזו עדיף לצמצם
    סגור
  • 2.
    אמממ כן אבל לא.
    YT 05/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לאיזה סוג פרסומות נחפשו ומה צרכו בדיוק? כולם צרכו יותר תוכן אקטואלי, לרבות חדשות עקב הקורונה. ורובם גם צרכו יותר בתקופה הזו, עקב צורך הישרדותי לאגור למצבים קשים וגם יוצר נחמה. לטעמי מוצג כאן מידע שטחי ולא רציני, לא מייצג כלום. יכלת באותה מידה לרשום שהציבור הדתי-חרדי צרך יותר.
    סגור
  • 1.
    הכתב הפתי
    פת-יה 05/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חחח אפילו השם של הכותב מרמז על הכתבה המגמתית והפתיון שהוא אכל בזה שהוא כתב את מה שכתב ב"סקר " מטעם אלו שמכרו את הפרסומות שבעקבותיהם אנשים קנו יותר
    סגור