כסף וצרכנות

מכרז לתדרי 5G יוצא לדרך; בפלאפון הכריזו על רשת דור חמישי לעסקים

הרשת תכונה פלאפון פלוס וצפויה לשפר את עבודת המגזר העסקי במרחב האינטרנטי, באמצעות תעבורת מידע גבוהה יותר ושיהוי מינימלי בעבודה מרחוק. שר התקשורת: "המכרז הוא אבן דרך ראשונה בדרך לעידן הדור החמישי"
שרון טל | 
רשת 5G (צילום pixabay, freepik)
משרד התקשורת הודיע היום על יציאה למכרז הדור החמישי - 5G. הבוקר החל שלב התיחור הדינמי על ידי ועדת מכרז התדרים, במעמד שר התקשורת חה"כ יועז הנדל ומנכ"לית המשרד לירן אבישר בן-חורין יו"ר ועדת המכרזים. לאחר הליך התיחור יושלמו הליכים לאחר זכייה שבסיומם יוקצו התדרים לזוכים ויתקבלו רישיונות להפעלת שירותי דור 5.
על המכרז צפויות להתמודד חברות הסלולר המובילות פרטנר,  סלקום, HOT מובייל, פלאפון' ועוד. למרות שפלאפון טרם קיבלה תדרים, היא כבר מוכנה לצאת לדרך. פלאפון הודיעה היום (ג') כי פרשה בכל רחבי הארץ אתרים רבים תומכי דור 5 בשיתוף חברת אריקסון. לאחר שיוקצו התדרים, השירות יוצע ללקוחות פרטיים וחשוב במיוחד - גם לעסקיים. מיד עם סיום המכרז בעוד מספר ימים ועד ה- 1.9 בכפוף לקבלת התדר, יוכלו לקוחות פלאפון עם ציוד קצה תומך לגלוש על הרשת החדשה.
פרישת דור 5 תאיץ את יכולות התקשורת של המגזר העסקי, שנאלץ להסתמך בחודשים האחרונים על פגישות מרחוק באינטרנט וכן עבודה מהבית בשל משבר הקורונה. רשת 5G תשפר משמעותית את מהירות הגלישה ותאפשר רציפות תקשורתית בשיהוי מינימלי, במגוון פלטפורמות טכנולוגיות, בין היתר בפלטפורמות פגישה מרחוק כמו זום וMeetup-.
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון אמר במסיבת העיתונאים: "מדובר במהפכה של ממש עם המון משמעותיות למשק הישראלי ולעולם כולו. היקפי הדאטה הולכים לגדול פי 100. האינטרנט של הדברים, ערים חכמות ומחוברות, העבודה מרחוק, הגיימינג, הכל הולך לגדול בצורה דרמטית עשרות מונים".
בפלאפון נשאלו על התחרות המסתמנת בין החברות שמשווקות את טכנולוגיית ה-G5 לבין חברות תומכות סיב אופטי בישראל. לשאלה השיבו בפלאפון: "אנחנו מאמינים שצריך  גם סיב אופטי בנוסף ל-5G, זה חשוב לאינטרנט ולטלוויזיה ולהתפתחות הטכנולוגית של מדינת ישראל".
שר התקשורת, יועז הנדל: "המכרז הוא אבן דרך ראשונה למסע של מדינת ישראל אל עבר עידן הדור ה-5. מדובר במהפכה של פעם בשנות דור שצפויה להביא לצמיחה כלכלית עצומה, לצמצם את הפער ביחס למדינות אחרות ולמצב את ישראל בשורה הראשונה של מדינות העולם ב-IOT והדיגיטל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה