כסף וצרכנות

"חייבה לקוחות ללא הסכמה": המועצה לצרכנות הגישה בקשה לייצוגית נגד HOT

על פי התביעה, הוט חייבה לקוחות של הקבוצה עבור שירות NEXT TV ללא ידיעתם. עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות: "הוט מנצלת לרעה את ההרשאה שקיבלה מלקוחותיה"
שרון טל |  4
טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית קבוצת HOT (צילום רמי זרנגר)
המועצה הישראלית לצרכנות הגישה תובענה ייצוגית נגד חברת הוט - בגין חיוב צרכנים עבור שירות Next TV, שהחל ב-2017. על פי המועצה לצרכנות, HOT חייבה לקוחות עבור השירות מבלי שביקשו לרכוש אותו ואף מבלי שנעשה בו שימוש.
"במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו תלונות רבות, המצביעות על דפוס פעולה פסול לפיו לקוחות חברת הוט, מגלים לפתע כי הם הפכו ללקוחות של שירות Next TV, וכי הם מחויבים בתשלום חודשי בגינו כאשר הם מעולם לא בקשו לקבל את השירות ואף לא מכירים אותו" נמסר מהמועצה. "בחלק מהמקרים, הלקוחות צורפו לשירות לאחר שקיימו שיחה בעניין אחר עם נציג של קבוצת הוט".
במועצה לצרכנות אומרים כי: "עולה חשש לפגיעה בציבור גדול של צרכנים, אשר חויבו עבור שירות שמעולם לא בקשו לרכוש. מדובר בהתנהלות בלתי חוקית תוך הפרה של חוק הגנת הצרכן האוסר במפורש על מתן שירות בתשלום ללא בקשה מפורשת של הצרכן, והצרכנים זכאים להשבה של כל סכום שנגבה מכוחן. הצרכנים מגלים את החיוב רק בדיעבד, ובאופן אקראי, וכאשר הם פונים למועצה הוט נאותה להחזיר להם את כספם "לפנים משורת הדין".
המועצה לצרכנות הגישה תובענה ייצוגית נגד הוט כדי להביא להשבה מלאה של הכספים שנגבו עבור שירות שהצרכנים כלל לא בקשו לרכוש, ולמניעת תופעות דומות בעתיד. לא ניתן לאמוד את היקף הנזק אולם במועצה לצרכנות מעריכים נזק של מיליוני שקלים בשלוש שנים האחרונות.


עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות. צלם: תומר יעקובסון
"המועצה לצרכנות רואה תופעה זו בחומרה, משום שהפקדת אמצעים לחיוב חשבון בנק בידי חברות תקשורת מטילה עליהן חובת זהירות מיוחדת, וחובתן לנקוט אמצעים למניעת גבייה שלא כדין", אומר עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות. "במקום זאת, הוט מנצלת לרעה את ההרשאה כדי לחייב את הלקוחות ללא הסכמתם וללא ידיעתם, בסכומים מהותיים".
מ-HOT נמסר: "החברה לומדת את הבקשה ותגיב בבית המשפט".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הפוסל במומו פוסל!!!
    עופר מרום אך אתה מעז 08/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מטפלים כמו שצריך במועצה לצרכנות חבל שהמועצה רוכבת על תביעות של עו״ד ולא יוזמת מעצמה???? מר מרום מה עם השחיתיות שלך במועצה .בדואר ישאל ומה עם כפר בתיה?? אך מבית שאן עם קיבוצניקית הגעת לוילה ענקית עם כמה דונמים !! למה על התפקידים שלך מסתיימים בבעיות של כספים !!! מה עם חברת קדישא בראשון לציון מדוע החלו חקירות ונדרשו להחזיר כספים . אתה מדבר על הוט???? תסתקל למה אצה גרמת באירגונים בנם עבדת ??
    סגור
  • 3.
    חיוב באשראי ללא הסכמתי
    O-D 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם חייבו אותי כמה חודשים רצופים על סך 79 שקלים בכל חודש והם לא מוכנים להחזיר לי את כספי האישי אני בכלל לא הכרתי אותם לפני כן עד שראיתי חיובים באשראי מה אתם הייתם עושים ? אשמח לעצות
    סגור
  • 2.
    בני אלף. גם כשעזבתי אותם, דחפו לי בכוח את NEXT. (ל"ת)
    לא מפתיע 08/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    השמרו מ-HOT - חברה רקובה שעושקת ומרמה את לקוחותיה
    שירי 08/2020/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה ה-DNA הארור של החברה הזאת. לא משנה כמה מנכלים יתחלפו, תמיד זה מתחיל ונגמר בלרמות את הלקוחות
    סגור