כסף וצרכנות

ביטוח בימי קורונה: דעו את הזכויות שלכם ותוכלו גם לחסוך

האם תוכלו לקבל פיצוי על אובדן כושר עבודה ותאונות אישיות גם בתקופת הקורונה? האם למעסיקים מגיע פיצוי מהביטוח על עובדים בבידוד? ומה לגבי מסעדות שנאלצו לזרוק מלאי לפח? שאלות ותשובות
שרון טל | 
הקלות במשכנתא (צילום freepik, pixabay)
משבר הקורונה טרף את הקלפים מחדש במשק הישראלי והעולמי. מקומות העבודה נסגרו בבת אחת, והחיים כפי שהכרנו עד היום נראים אחרי חמישה חודשים של קורונה כתרחיש אפוקליפטי. הקורונה פה כדי להישאר ולכן יש ללמוד לחיות עם הקורונה, עד שיימצא חיסון.
בשל הימשכות המשבר, עובדים רבים שהוצאו לחל"ת כמו גם עצמאיים ועצמאיות מוציאים עצמם מול שוקת שבורה של הוצאות בלתי נגמרות ונאלצים לצמצם את כל מה שניתן. איך עושים זאת נכון, ואילו פיצויים תוכלו לקבל מהביטוח? באנו לעשות סדר במה שמגיע לכם, וחשוב שתדעו – שאלות ותשובות, באדיבות לשכת סוכני הביטוח, בראשות נשיא הלשכה ליאור רוזנפלד.   
שילמתי ביטוח תאונות אישיות ואובדן כושר עבודה – האם הוא תקף גם בתקופת הקורונה?
התשובה היא כן. ביטוח תאונות אישיות, אם מכיל הרחבה למחלות, יעניק למבוטח שחלה בקורונה פיצוי שבועי, בתנאי שעבר את תקופת ההמתנה שהיא לרוב שבועיים. באשר לאובדן כושר עבודה - בביטוח המנהלים ניתן לרכוש בשנים האחרונות תקופת של 30 יום . כלומר, מבוטח שחלה בקורונה וסיים את תקופת ההמתנה יוכל גם הוא להיפרע מחברת הביטוח ולקבל פיצוי חודשי ובתנאי שכתוצאה מהמחלה איבד את כושר עבודתו.
האם אפשר לקבל את שני הביטוחים או שצריך לבחור אחד?
אין בעיית חפיפה. ניתן לקבל את שני הביטוחים – אובדן כושר עבודה ותאונות אישיות.
עובדים שלא הופרשה להם פנסיה, האם רצף הזכויות שלהם נשמר והם שומרים על הזכאות לביטוח?
קרנות הפנסייה משלמות עצמן למשך מספר חודשים גם ללא הפרשות המעסיק והעובד כדי לשמור על רצף הזכויות. אנחנו בלשכת סוכני הביטוח חשבנו שזאת תקופה חריגה שמצריכה החלטות שיחריגו ויגנו על העובדים ולכן, בעקבות פניית לשכת סוכני הביטוח להבטיח את זכויות הפנסיה של העובדים, רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון אפשרה להמשיך עד דצמבר 2020  את הכיסוי בהוראת שעה שפירסמה.
ביטוח לבעלי עסקים – זכויות העצמאים וחובותיהם לעובדים
האם מעסיקים זכאים לפיצוי ביטוחי בשל עובדים שהוצאו לבידוד?
התשובה היא כן. בידוד הוכר על ידי משרד הבריאות כתעודת מחלה. יש פוליסה המיועדת למעסיקים המכסה אותם על ימי מחלה של העובדים. גם אם העובדים לא נדבקו בקורונה המעסיק יכול לקבל פיצוי על עצם הבידוד. ניתן לרכוש ביטוח אובדן ימי מחלה שיספק הגנה ופיצוי בעניין הזה.
מעסיקים שהעובדות והעובדים שלהם בחל"ת, האם הם מחויבים לשלם תנאים סוציאליים?
התשובה היא לא. המעסיקים שעובדיהם יצאו לחופשת מחלה או חל"ת לא צריכים לשלם עבור העובדים תנאים סוציאליים, למעט חופשת לידה - בחופשת לידה מקבלים משכורת מביטוח לאומי, והמעביד ממשיך להפריש את התנאים הסוציאליים. כמו כן, לכל עסק יש ביטוח חבות מעבידים, לכן, אם מוציאים עובדים לחל"ת, אפשר לבטל או להפחית את התשלום.
בעלי עסקים בתחום המסעדנות עובדים עם מלאי גדול, האם פגיעה במלאי יכולה להוזיל את עלות הביטוח?
התשובה היא כן. במקרה שעסקים נסגרים והמלאי מצטמצם משמעותית, ניתן להודיע על כך לחברת הביטוח ולהפחית בעלויות התשלומים לפי מלאי מעודכן.
הכותב הוא ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח. לדבריו: "מוכרת היטב הרתיעה מנושאי ביטוח, מתוך תחושה שאנחנו לא תמיד מבינים את הדברים עד הסוף. חשוב לא להירתע, לחקור ולשאול שאלות. להיפגש עם סוכני הביטוח שלכם, לבדוק היכן אתם יכולים לצמצם, וגם אילו החזרים או הטבות מגיעים לכם בתקופת הקורונה, אפשר ואף מומלץ ביותר לבצע שינויים, ולחסוך לא מעט כסף בדרך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה