כסף וצרכנות

חברות התקשורת הפרו הנחיות - ויספגו קנס של 1.8 מיליון שקל

אגף הפיקוח במשרד התקשורת הודיע לחברות התקשורת המובילות כי יוטל עליהן עיצום כספי, מאחר ולא הציעו למנויים שירותי סינון של תכנים פוגעניים בחינם. השר הנדל: "ההגנה על יקירנו היא בנפשנו"

יואב איילון | 
חברות סלולר (צילום null)

אגף הפיקוח במשרד התקשורת הודיע היום (חמישי) ל-8 חברות תקשורת ובהן פלאפון, סלקום, פרטנר, טלזר, גולן טלקום, רמי לוי, הוט ואקספון כי בכוונתו לקנוס אותן, לאחר שהפרו הוראות להגנה על קטינים בכך שלא הציעו למנויים שלהן שירותי סינון של אתרים ותכנים פוגעניים ברשת בחינם. על החברות היה לשלוח פעם בחצי שנה הודעה המבשרת כי ניתן לקבל סינון תכנים בחינם, אך הדבר, לפי משרד התקשורת, לא נעשה ע"פ ההנחיות.

לכן, החליט משרד התקשורת להטיל קנס בסך של 1.8 מיליון שקל על החברות. חלוקתו לא תהיה שווה, אלא בהתאם לגודל של כל חברה. ייתכן כי בסופו של דבר הקנס יופחת, לאחר דיונים בין הצדדים.
שר התקשורת יועז הנדל מסר: "ההגנה על יקירינו היא בנפשנו, הסכנות ברשת הן רבות, ובפרט לקראת פתיחת שנת הלימודים אני מבקש מההורים להיות ערניים. חשוב לדעת כי על החברות חובה להציע שירותי סינון מפני אתרים ותכנים פוגעניים בחינם, אך במקביל על המנויים להקפיד לדרוש את המגיע להם ולעשות שימוש בשירותי סינון אלה".
חוק התקשורת מחייב את ספקיות האינטרנט וחברות הסלולר לספק ללקוחותיהן תוכנות סינון של תכנים פוגעניים, בחינם. זאת, בשל העובדה שלקטינים רבים יש גישה למחשבים ולאינטרנט, וכפועל יוצא מכך עלולים להיחשף לתכנים שיכולים לפגוע בהתפתחותם דוגמת תכני פורנוגרפיה, אלימות והימורים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה