כסף וצרכנות

גוגל משקיעה בסטראטאפ הישראלי MINE, המסייע לשלוט במידע אישי באינטרנט

ההשקעה של קרן ה-AI של ענקית הטכנולוגיה היא חלק מסבב גיוס של 9.5 מיליון דולר שהשלימה החברה. משבר הקורונה ו"הדילמה החברתית" סייעו לה לפרוח. וגם: מה הקשר לנטפליקס?
רועי בהריר-פרל | 
זום (צילום freepik, Pixabay)

קרן הבינה המלאכותית של גוגל Gradient Ventures משקיעה בסטארטאפ הישראלי Mine, המאפשר למשתמשים לשלוט במידע האישי שלהם ולמנוע את פיזורו החופשי ברשת על ידי חברות של פרסום דיגיטלי. זאת, כחלק מסבב גיוס שלב A של 9.5 מיליון דולר של החברה שנערך כשנה בלבד לאחר גיוס הסיד שלה, ולרגל השקת המוצר שלה בארצות הברית, שנערכה אמש (רביעי). בסך הכל, גייסה החברה מאז הקמתה 12.5 מיליון דולר. 

בשנה האחרונה עלתה מאוד רמת העניין הציבורי בכל הנוגע לשמירה על פרטיות באינטרנט בכלל, ועל שימוש בנתונים אישיים לצרכי פרסום ממוקד בפרט. זאת, נוכח הפיכתה של הרשת למקום שבו מתקיימת כמעט כל הפעילות העסקית ברחבי העולם, כמו גם ההד שעוררו הטענות החמורות שהעלה סרט הדוקו המדובר של נטפליקס "הדילמה החברתית" כלפי חברות הענק בתעשיית הטכנולוגיה. 
כתוצאה מכך, גבר גם הצורך של המשתמשים בכלי המסייע להם לדעת היכן שמור המידע האישי שלהם - ולעשות משהו בקשר לזה. כלומר, לבקש מהחברות המסחריות למחוק אותו. מיין, לצורך העניין, מפעילה אלגוריתם בצורה של "עוזר אישי חכם", המנתח את החשיפה הדיגיטלית של המשתמשים ומאפשר לכל משתמש, בכל רגע, לדעת היכן שמו מידע שלו ומפנה אותו אל מנגנון פשוט המבקש מהגופים המסחריים להסיר את המידע. הכלי מאפשר ניהול נתונים על בסיס העדפות המשתמש, כך שהוא יוכל לשלוט בכל העקבות הדיגיטליים שהוא מותיר אחריו ברשת. 
המוצר של מיין, שכבר הושק באירופה, משמש כיום יותר מ-100,000 לקוחות. הללו הפעילו עד כה 1.3 מיליון בקשות למחיקת מידע שנשלחו ל-150,000 חברות בעולם. בישראל, לדוגמה, האתרים והשירותים שמהם הכי הרבה אנשים ביקשו למחוק את פרטיהם האישיים באמצעות מיין הם יד2, וואלה שופס, ארקיע, הוט, פלאפון ו-win-win. 
במכתב שהוציאה עם סיום סבב הגיוס וההשקה בארצות הברית, ציין גל רינגל, המייסד-שותף והמנכ"ל של מיין, כי: "היום יותר מתמיד, המידע הפרטי שלנו אינו בשליטתנו, והסיכון הדיגיטלי עם התפרצות הקורונה רק גדל. אין ספק כי נושא הפרטיות ברשת מהווה דאגה מרכזית ברחבי העולם, אך רובנו כלל לא יודעים מי מחזיק את המידע האישי שלנו, ויותר מזה, כיצד לשלוט על מי יכול להמשיך להחזיק בו".
עוד הוסיף: "אנחנו מציעים מוצר ידידותי, פשוט ויעיל, שבעזרתו המשתמש יוכל לקחת את השליטה על המידע האישי שהוא משתף באינטרנט מבלי לשנות את התנהגותו הדיגיטלית. כך אנחנו מגשרים על הפער בין צרכנים וחברות - דבר שיעצב עתיד חדש של בעלות על המידע האישי של כולנו".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה