כסף וצרכנות

מהירות האינטרנט איטית? בכנסת מאשימים את החברות בהטעיית צרכנים

חברות האינטרנט אינן מתחייבות למהירות מינימום, מה שגורם בפועל לאינטרנט איטי: "הלקוחות גולשים בתוך ענן ערפל סמיך, ולא יודעים את האמת על מהירות הגלישה"
יהודה לוינגר | 
אינטרנט (צילום freepik)
עם העלייה בשימוש באינטרנט המהיר בתקופות הקורונה לצרכי עבודה ולימודים מהבית, דנה היום (שני) ועדת הכלכלה של הכנסת במהירות האינטרנט בישראל. 
דיון בכנסת הגיע לאחר דרישה של חברי הכנסת שלמה קרעי , ע'דיר כמאל מריח וחמד עמאר בעקבות הטענה כי מהירות הגלישה נמוכה ורחוקה ממה שהובטח ללקוחות עליה הם משלמים.
ח"כ קרעי ביקר את חברות האינטרט בדיון ואמר  כי מדובר ברמייה של אזרחים שמשלמים על 500 מגה כשבפועל מדובר במהירות מקסימום ומהירות המינימום היא 0.01 מגה: "הטווח הזה בעצם אומר שהחברות עושות מה שבא להן". 
הוט: לא קיימת התחייבות משפטית למהירות מינימום
מנהלת הרגולציה של הוט, קרן יהב, אמרה כי "החברה מספקת את המהירות הגבוה ביותר בישראל – עד, בדגש על עד, 500 מגה בפריסה רחבה". עם זאת היא הודתה כי לא קיימת התחייבות משפטית למהירות מינימום ומהירות המינימום בחברה היא 0.01 מגה.
בתגובה לתגובת הוט, אמר היו"ר מרגי: "צריך להיות פראייר, מזוכיסט ופסיכי כדי לקנות חבילות עם התחייבות של 'עד' מי שמוכר קוטג' 500 גרם צריך לספק 500 גרם ולא עד 500 גרם". ח"כ רול הוסיף: "0.01 מגה זה אומר שבאותה מידה אפשר לכתוב 'לא חיברנו את היישוב לגלישה'".
מנהל אגף הרגולציה בבזק, שמואל סיידון, אמר כי החברה משווקת ללקוח רק את המהירות שהוא יכול לקבל, בהתאם לתשתית. לדבריו, בזק מתחייבת למינימום, כך שבחבילה של 100 מגה המהירות היא לפחות 40 מגה ובחבילה של 40 מגה המהירות היא לפחות 20 מגה. היו"ר מרגי הגיב על כך: "לצערי הרב היום אנחנו הלקוחות גולשים בתוך ענן ערפל סמיך, ולא יודעים את האמת על מהירות הגלישה".
היו"ר מרגי סיכם את הדיון ואמר כי "הוועדה קוראת למשרד התקשורת לחייב את חברות התשתיות וספקיות האינטרנט לפרסם, אחת לתקופה, את מהירות הגלישה בפועל לפי אזורים. הוועדה מבקשת מהמשרד לחייב את החברות לספק ללקוחות מסמך גילוי, בעת ביצוע העסקה, אודות המהירות המינימלית והמקסימלית של הגלישה ולפרסם בפומבי את רשימת היישובים שהמשרד אישר לחברות שלא לפרוס בהן תשתית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה