כסף וצרכנות

"אל תמהרו לקנות": המחירים בבלאק פריידי לא באמת זולים כפי שזה נדמה לכם

BBC הבריטית בדקה האם באמת שווה לצאת למסע קניות בבלאק פריידי, הממצאים מובילים לכך שכדאי לחשוב פעמיים לפני שמסתערים על החנויות ולבחון את המחירים לפני המבצע
מערכת ice |  2
בלאק פריידי (צילום freepik)
הבלאק פריידי מתחיל רשמית בעוד יומיים ומספר רשתות כבר התחילו עם המכירה הסוערת, אך האם באמת משתלם לצאת למסע קניות "בבלאק פריידי"? BBC בדקו כמה עלו אותם המוצרים בבלאק פריידי ובתקופה אחרת לאורך השנה.
כמעט תשעה מתוך עשרה מוצרים שנמכרו בבלאק פריידי בשנת 2019, נמכרו במחיר זהה ואפילו זול יותר לאורך השנה.  
רשתות גדולות בעולם כמו אמזון  מציינות כי הן מציעות מחירים אטרקטיביים לאורך כל השנה ולאו דווקא ביום אחד ספציפי כמו שכולם נוטים לחשוב. לפי המחקר, שני שלישים מהרוכשים מחכים במיוחד "לבלאק פריידי" כדי לרכוש מוצרים, מאשר בתקופות סמוכות לאירוע. תושבים רבים בבריטניה רואים ביום הזה כהזדמנות לקניית מתנות לחג המולד בזול. לפי הערכות, ההוצאות בבלאק פריידי השנה בבריטניה יעמדו על כ- 750 מיליון ליש''ט.
המחקר עקב אחרי מכירת 219 מוצרים ביתיים וטכנולוגיים פופולאריים במשך כשישה חודשים לפני הבלאק פריידי ושישה חודשים אחרי. המחקר עקב אחרי מכירות באתרים: אמזון,   AO- חנות למוצרי חשמל, רשת החנויות ג'ון לואיס שנחשבת כרשת יוקרתית עם מחירים זולים, ארגוס – חנות למוצרי אלקטורניקה ו- Currys pc world – שמתמחה במחשבים.
נטלי היצ'ינס, מנהלת אגף המכירות של חברת "וויצ'?" אמרה, "אל תמהרו לקנות במבצעים שנראים טוב מדי מכדי להיות אמיתיים, תעשו השוואת מחירים לפני".
אוזניות של Bose Quietcomfort  נמכרו בבלאק פריידי במחיר של 249 ליש''ט, אך הן היו זולות יותר לפחות ב- 15 מקרים בחצי השנה שלפני.  בג'ון לואיס נמצא כי 70 מתוך 78 מוצרים עלו אותו דבר פחות או פחות לפני.
מכונת קפה של דלונגי עלתה 1,285 ליש"ט בבלאק פריידי, אך עלתה פחות ב 35 מקרים שנבדקו ואף הגיעה למחירים שמתחת ל 1,200 ליש''ט. המחקר לא פסח על אמזון, כאשר 57% מהמוצרים שהחברה פרסמה בבלאק פריידי נמכרו במחיר זול יותר לאורך כל השנה. הרשתות טענו כי הם עושים התאמה בהתאם לביקוש באותה העת, ולכן המוצרים נעים במחירים שונים.
המחקר גם מצא כי ישנם הונאות רבות בקניות מקוונות בתקופת "הבלאק פריידי" בבריטניה. בין ההונאות ניתן למצוא אתרים מזויפים, סחורות גנובות ומשלוחים שלא מגיעים מעולם. צרכנים שנופלים על אתר מתחזה מפסידים בממוצע, סכום של 735 ליש''ט בשבוע, כל אחד. בין המוצרים הפופולאריים שמתחזים עבורם ניתן למצוא: פלאפונים, בגדים, מוצרי ספורט ומכשירים אלקטרונים נוספים.
אמנם המחקר נערך בבריטניה אך ניתן להסיק שגם החנויות הישראליות עובדות בשיטה הזו. לחנויות אין אינטרס להוזיל את המחירים בצורה רצינית ו"הבלאק פריידי" משמש כטריק שיווקי עבור מוצרים שבכל מקרה יוזלו בעתיד או אפילו הוזלו כבר בעבר. ישראלים רבים מזמינים מאמזון ולעיתים כדאי לחכות לפני שיוצאים לרכוש מוצרים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה נכונה.
    יוקי 11/2020/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני עוקב באמזון ובעוד אתרים ויש הרבה דברים שיקרים יותר מבכל השנה.
    סגור
  • 1.
    תחפשו בגוגל הסטורית מחירים באמזון ככה תהיו בטוחים (ל"ת)
    לא פריאר 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור