כסף וצרכנות

סופרבוס זכתה במכרז להפעלת קווי המטרונית במטרופולין חיפה

חברת ההסעות תרחיב את היקף השירות ב-50% ותפעיל את קווי המטרונית שמופעלים כיום ע"י דן צפון וכן שני קווי מטרונית חדשים - קו המנהרות וקו חדש לעיר נשר
כפיר אדר | 
תיקוף באוטובוס אילוסטרציה (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
מהפכה בתחבורה הציבורית במטרופולין חיפה. חברת "סופרבוס" זכתה במכרז להפעלת קווי המטרונית במטרופולין חיפה ותרחיב את היקף השירות ב-50%. זאת, במסגרת תכנית משרד התחבורה להגדיל בעשרות אחוזים את שירותי התחבורה הציבורית בכל בי הארץ ולשפר באופן משמעותי את השירות לנוסעים. 
חברת סופרבוס תפעיל את שלושת קווי המטרונית, המופעלים כיום על ידי חברת "דן צפון", ושני קווי מטרונית חדשים, בהם קו המנהרות (קו 4), המחבר את הקריות עם מרכזית חוף הכרמל ביציאה מחיפה, דרך מנהרות הכרמל וקו מטרונית חדש (קו 5) לעיר נשר, שיחבר בין צומת יגור דרך ציר בר-יהודה בנשר, ועד לשכונת הדר בחיפה. 
המכרז החדש כולל הפעלת 120 מטרוניות, לעומת 100 מטרוניות כיום. במסגרת המכרז יופעלו לראשונה בישראל, 50 מטרוניות חשמליות, שיהוו כ-40% מצי הרכב של הזכיין ויאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר. שאר המטרוניות יעמדו בתקן המחמיר של זיהום אוויר "יורו 6".
המטרוניות יזכו להעדפה בדרך, בצירים הקיימים והמתוכננים וברמזורים. הנהגים במטרוניות ייהנו מהפרדה פיזית בינם לנוסעים, שתאפשר להם נסיעה רצופה ובטוחה. משרד התחבורה הקצה תקציבים ייעודים לשיפור התשתיות במסלולי הקווים, בכללם הקמת סככות חדשות בתחנות, שיפור תחנות קיימות ועוד.  חברת סופרבוס תשדרג את מערכות הטעינה והתיקוף המוצבות בתחנות, וכן את שלטי המידע המעדכנים את הנוסעים על הגעת המטרונית בזמן אמת (next-bus), בשילוט משולב אינטראקטיבי, המציג גם מידע על הקווים השונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה