כסף וצרכנות

עד השפל הבא: מתי הפעם האחרונה שהדולר היה מתחת ל-3 שקל?

הדולר ממשיך לצנוח לשפל של 25 שנה כאשר כל יום מקרב אותנו לשער שלא חשבנו שנראה בשנת 2021. האם הדולר מסוגל לרדת מתחת ל-3 שקלים ומתי הפעם האחרונה שזה קרה?
יהודה לוינגר | 
דולר יורד (צילום Freepik)
שער הדולר ממשיך להיחלש אל מול השקל, והיום (חמישי) הוא כבר נסחר סביב ה-3.1152, ירידה נוספת מהשער היציג שעמד אתמול על 3.134. השוק שמוצף בדולרים לא מצליח לייצב את הדולר, ובנק ישראל ממשיך לא להתערב במסחר לאחר חוסר ההצלחות בייצוב השער בפעמים הקודמות. אז מה עושים? מחכים לשפל הבא בתור.
בינתיים המגמה השלילית של הדולר לא עוצרת, והוא גם נחלש אל מטבעות זרים אחרים בעולם, כאשר מדד ה-DXY שמודד את תנודות הדולר לפי חוזקו אל מול המטבעות עומד על 90.27 נקודות בלבד. הדולר יורד אל מול השקל בימים האחרונים ב-2 אגורות בממוצע ליום, ולא מן הנמנע שימשיך גם לכיוון ה-3 שקל, אם לא אפילו פחות.
אחת הסיבות המרכזיות לירידה בשער הדולר מקושרת להצפת השוק בדולרים בעקבות הצלחת עסקאות הגז הטבעי כמו גם ירידה בקניית ישראלים את הדולר עם הגבלת הטיסות לחו"ל, ושער הדולר כבר ירד לשפל של 25 שנה. המפסידים הגדולים הם היצואנים, וזאת אל מול המכירות באתרים בחו"ל שדווקא עלו בישראל בתקופת הקורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה