כסף וצרכנות

רחפנים ישראלים יסייעו בשיקום נזקי הוריקנים בפלורידה

רשות התעופה הפדרלית בפלורידה העניקה אישור לחברת החשמל במדינה להפעיל רחפנים אוטונומיים של חברת פרספטו הישראלית לביצוע אבטחה ותחזוקה של קווי מתח חשמליים ולסייע בשיקום נזקים לאחר סופות ההוריקן במדינה
יהודה לוינגר | 
רחפן (צילום pixabay)
רחפנים של חברת פרספטו הישראלית יסייעו בשיקום נזקי רשת החשמל בפלורידה לאחר הוריקנים, לאחר שחברת החשמל של פלורידה FPL תפעיל את הרחפנים הפועלים באופן עצמאי לביצוע אבטחה ותחזוקה של קווי מתח חשמליים, התראה מפני חדירת בני אדם או בעלי חיים, כולל תנינים משוטטים לשטח מוגבל ודיווחים על תקלות.
מעבר לשימוש לאחר סופות ההוריקן שפוקדות את המדינה, לרחפנים הישראלים תפקיד חשוב בשימוש היומיומי לאיתור מהיר של התקלות כדי לחזור לשגרה כמה שיותר מהר.
חברת פרספטו (Percepto) נוסדה על ידיידי דור אבוחצירה, שגיא בלונדר, רביב רז ואריאל אביטן ומעסיקה כשבעים עובדים במשרדיה בישראל, ארה"ב ואוסטרליה והיא משרתת חברות גדולות בתחומי החשמל והאנרגיה, דלק, מכרות ותעשיות כבדות נוספות באמריקה, אירופה, אוסטרליה ובמזרח הרחוק. החברה גייסה מאז הקמתה 72.5 מיליון דולר ונמצאת בשלבי צמיחה וקליטת עובדים חדשים במרכז הפיתוח במודיעין.
האישור שהעניקה רשות התעופה הפדרלית FAA לפרויקט בפלורידה הוא צעד נוסף במתן היתר להפעלת רחפנים אוטונומיים ברחבי ארה"ב. מדובר בשוק עם פוטנציאל של מיליארדי דולרים, כשחברת פרספטו הישראלית היא אחת מעשר החברות המובילות בעולם, לצד חברות כמו אמזון.
חברת החשמל של פלורידה היא מהגדולות בארה"ב בבעלות של ענקית האנרגיה נקסטרה. החברה מספקת חשמל ל-10 מיליון צרכנים בעיקר מגז טבעי ואנרגיה אטומית וכן ממקורות מתחדשים של אנרגיה סולארית ורוח.
ייחודם של הרחפנים הישראלים שהם מתרוממים מתחנת העגינה, מבצעים את עבודות הבדיקה וחוזרים באופן עצמאי לביצוע טעינה מחודשת. משך הפעולה של הרחפן בין ההטענות הוא כ-40 דקות שבמהלכן הוא גומע דרך של 6-7 ק"מ הלוך וחזור. הרחפנים מצוידים במערכות צילום יום ולילה ומשתמשים בבינה מלאכותית על מנת לזהות תקלות מבצעיות וסכנות בטחון ובטיחות בזמן אמת. רחפני פרספטו מותרים לשימוש עם מפעיל מרוחק וללא קשר עין (BVLOS) בהיתר מיוחד שניתן על ידי רשות התעופה האמריקאית.  
לדברי אריאל אביטן, סמנכ"ל פרספטו, "מערכות אספקת החשמל הנמצאות חשופות באוויר הפתוח מועדות בדרך כלל למאות ואף אלפי שיבושים בשנה. הרחפנים האוטונומיים, שיכולים לפעול סביב השעון ובתנאי מזג אויר קשים, מאתרים את התקלות האלו בצורה מהירה ומאפשרים טיפול מהיר והשבת יצור החשמל לרמה הרגילה. יש בכך ייעול של כוח האדם ותרומה להגדלת התפוקה השנתית של החשמל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה