כסף וצרכנות

אפקט בוב דילן: הזכויות על להיטי טייק ד'את יימכרו לעולם הסטרימינג

אמנים רבים מוכרים את זכויות השירים שלהם לחברות סטרימינג, וגם המפיק איאן לוין שכתב חלק מלהיטי טייק ד'את העביר את זכויותיו "בתמורה צנועה". בוב דילן כזכור מכר את זכויותיו תמורת מאות מיליוני דולרים לענקית יוניברסל מיוזיק
יהודה לוינגר |  1
Take That (צילום פייסבוק/Take That)
חברת וואן מדיה הבריטית (One Media) הודיעה היום (שני) על רכישת זכויות חלק משירי להקת הבנים הפופלארית ממי שהחזיק בזכויות עליהם - המפיק איאן לוין שגם כתב אותם. להיטי טייק ד'את יצטרפו לשירי אמנים רבים שכבר מכרו את הזכויות שלהם, כאשר האחרון שבהם היה היוצר בוב דילן שמכר את הזכויות של שיריו תמורת מאות מיליוני דולרים ליוניברסל מיוזיק.
להקת הבנים טייק ד'את (Take That) פעלה בעיקר בשנות ה-90' כאשר רבים משיריה הגיעו למקומות הראשונים במצעדים ברחבי העולם. לדברי וואן מדיה, התמורה לעסקה הייתה "צנועה", וכי היא רכשה מהמפיק איאן לוין את הלהיטים: "Could It Be Magic", את I Found Heaven", ואת "A Million Love Songs" - כולם מאלבום הבכורה של הלהקה משנת 1992. בנוסף, נמכרו עוד שתי רצועות של שירים ממפיקים אחרים שמעולם לא פורסמו.
בחברת המוזיקה מסרו כי הרכישה מגיעה לאחר גיוס השקעה של 6 מיליון ליש"ט, וכי לאור המשבר העולמי של תקופת הקורונה שהעלה את השימוש במוזיקה דרך הסטרימינג הם צופים להכנסות בעקבות המכירה: "אנחנו נשארים ממוקדים בבניית מומנטום ונעדכן את השוק בנוגע לתכניות העתידיות שלנו". לאחר הודעת החברה, קפצו המניות של וואן מדיה ב-16% ונסחרו בשער של 8 פני.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תיקוני טעויות
    בדיקת עובדות 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    1. האחרון שמכר את הזכויות היה דווקא ניל יאנג ולא בוב דילן 2. Could it be magic הוא קאבר (יחסית מצליח) ללהיט של ברי מנילו
    סגור