כסף וצרכנות

מנדלבליט דורש כי כל תכנית כלכלית תעבור את אישורו, כץ: "ההחלטות שלי לא פוליטיות"

שר האוצר הנחה את משרדו לגבש תכנית ליציאה ממשבר הקורונה, אך היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הזהיר אותו שיש בכך חשש לתעמולת בחירות וכי על כל החלטה יש לקבל אישור
יהודה לוינגר |  3
מנדלבליט וכץ (צילום Magma Images ולעמ עמוס בן גרשון)
קרע בין היועץ המשפטי לממשלה ושר האוצר לאחר שמנדלבליט הורה אתמול (רביעי) כי יש להיזהר מ-"כלכלת בחירות" וכי המשמעות היא כל תכנית כלכלית בתקופת הבחירות תצטרך לעבור את אישורו: "ככל שיוחלט לקדם תוכנית כאמור, יש להבטיח שההחלטות והיוזמות שתציג הממשלה תתקבלנה במסגרת הוראות הדין".
ברקע הדברים: החלטת שר האוצר, ישראל כ"ץ, לגיבוש תכנית כלכלית להוצאת המשק מהמשבר הכלכלי בתקופת הקורונה, וזאת על רקע כמות המתחסנים והאפשרות לחזרה לשגרה בהדרגתיות. חלק מהתכנית גם תכלול העברת מענקים נוספים למובטלים ולבעלי עסקים, כפי התכנית שתגובש על ידי משרד האוצר.
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגר מכתב לכץ ובו יעץ לו להיעזר בדרגים המשפטיים על מנת  שהתכנית תאושר וזאת בעקבות תקופת הבחירות ולפיכך יש "חובת איפוק וריסון בכל הנוגע החלטות, הקצאת משאבים ויוזמות חקיקה. איפוק וריסון אלה נדרשים, בין היתר, על מנת שהממשלה היוצאת לא תקבל החלטות שתקשנה על הממשלה החדשה".
עוד הזהיר היועמ"ש את שר האוצר משימוש בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה לצרכי תעמולה או "השגת יתרון לא הוגן למפלגה או מועמד מסוים".
שר האוצר התנער הבוקר מהרמזים של מנדלבליט: "אעמוד על דעתי, ההחלטות שלי מקצועיות ולא פוליטיות", אמר בראיון ברדיו "גלי ישראל", "אם יש ליועמ"ש הערות - נשמע אותן". לדבריו, "המשבר לא יצא לחופש. עם כל הכבוד, היועמ״ש לא יעמוד מול העסקים שקרסו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יופי ככה נדע שכל העניים יקבלו מענקים לפני כולם (ל"ת)
    יגאל 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מנדלבליט אויב הימין.
    דון 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל יום עובר עוד גבול בחוצפתו.
    סגור
  • למה המענקים הם רק למצביעי ימין !!! (ל"ת)
    מסי 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור