כסף וצרכנות

רובנו נשארנו בבתים אבל הכסף שלנו ממשיך להסתובב בעולם, לאן העבירו הכי הרבה?

חברת GMT הישראלית מדווחת כי אוקראינה היא היעד המבוקש ביותר להעברות כספים מהארץ לחו"ל ואילו היעד שאליו מעבירים את סכום הכסף הממוצע הכי גבוה בכל העברה הוא תאילנד, סכום שעומד על 3,595 שקל להעברה. ההסברים בפנים

כפיר אדר | 
כסף (צילום pexels)
כחלק מסיכומי סוף השנה, GMT חברת פינטק ישראלית אשר מתמחה בהעברות כספים מדווחת כי למרות או אולי אף בזכות הירידה בשער הדולר, מטבע הדולר האמריקאי היה המטבע השימושי ביותר מבחינת המרות והעברות הכספים בשנת 2020.
כמו כן, למרות שבשנה החולפת תיירות החוץ כמעט והופסקה כליל, דבר אשר גרם לירידה בכמות הקניות והמכירות של המטבעות הזרים, מגפת הקורונה האיצה את המעבר של לקוחותיה לשימוש בפלטפורמת הדיגיטל שלה - myGMT ומרבית ההעברות נעשו דרכה בשל הסגרים.
בתוך כך, היעד אליו העבירו הכי הרבה כספים לחוץ לארץ במהלך השנה (בעיקר על ידי מהגרי עבודה) הינו אוקראינה (22%) כאשר אחריו עומדות מולדובה (16%) , רוסיה (14%) , תאילנד (10%), גאורגיה (8%), אוזבקיסטן (5%), והפיליפינים (4%), כאשר מדינות סרי לנקה (2%) והודו ירדו כמעט לתחתית רשימת היעדים המובילים וזאת בשונה משנה שעברה שבה הן היו נמצאת במקומות הראשונים ברשימה. בקטגוריית "אחרים" (15%) נכנסת גם מדינת ישראל, כלומר, נעשו העברות בתוך המדינה.
אומנם אוקראינה היא היעד המבוקש ביותר להעברות כספים אך תאילנד היא המחזיקה בתואר המדינה אליה מעבירים את ממוצע סכום ההעברות הגדול ביותר העומד על 3,595 שקל לכל העברה. מיד אחריה נמצאת אוזבקיסטן עם סכום העברה ממוצע של 3,233 שקל ולאחריהן סרי לנקה (2,950 שקל), רומניה (2,879 שקל) ומולדובה (2,816 שקל).
בהתייחס למגזר יוצאי ברית המועצות בלבד, מדינת אוזבקיסטן היא השיאנית בסכום העברות הממוצע העומד על 940$ להעברה ואחריה אזרבייג'אן, מולדובה ורוסיה וכאן לעומת זאת, אוקראינה נמצאת בתחתית הרשימה. באופן כללי נראה כי השנה רבים ממגזר זה בחרו להשתמש יותר במטבע האירו ולאו דווקא בדולר, ככל הנראה בשל החלשות המטבע אל מול השקל.
ערן סרוק, יו"ר חברת GMT מספר כי הסיבה העיקרית להעברות הכספים השנה הייתה לטובת תמיכה משפחתית: "בתחילת השנה שעברה, כאשר מדינות המזרח החלו להתמודד מול נגיף הקורונה ולאור הדיווחים על הסגרים ההדוקים שבהם סניפי הבנקים נסגרו, המזומנים בכספומטים ברחובות נגמרו והכסף למחיית המשפחות החל להיגמר בשל חוסר התעסוקה, מהגרי עבודה רבים בארץ החלו להכנס לבהלה ולדאגה אמיתית לשלום משפחותיהם שבחו"ל,  וכך גם לגבי הסטודנטים הישראלים והערבים הלומדים מעבר לים ואשר נתמכים על ידי משפחותיהם שבארץ".
עוד מסר: "בעקבות זאת, רבים מלקוחותינו בארץ הבינו שבתקופה זו, יותר מתמיד, מוטלת עליהם האחריות לסייע ולתמוך בהם כלכלית בשעת צרה ואנחנו עשינו כל שביכולתנו להנגיש להם את האמצעים לכך: בין אם זה שימוש בפלטפרומה הדיגיטלית החדשה שפיתחנו, שירות לזימון תורים בסניפי השירותים הפיננסיים שלנו ובין אם זה להגיע אליהם למקומות העבודה שבשטחים או במפעלים ואפילו להגיע עד אליהם למקומות המגורים, גם במטרה למנוע התקהלות בסניפים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה