כסף וצרכנות

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר: "הפקידים ניסו לטרפד, הייתי מצפה שלא יעשו סיבוב בתקשורת"

שי באב"ד מותח ביקורת חריפה על בכירים במשרד האוצר שפנו לתקשורת כדי להביע את עמדתם נגד שר האוצר ישראל כץ: "הייתי מצפה שיפנו בטענות החמורות ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה ולא יעשו סיבוב בתקשורת. זה מחובתם ולא מזכותם"
יהודה לוינגר |  8
שי באבד (צילום הדס פרוש פלאש 90)
מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, התייחס הבוקר (ראשון) לביקורות של בכירים במשרד האוצר לשעבר, כמו מנכ"לית המשרד לשעבר קרן טרנר וראש אגף התקציבים לשעבר שאול מרידור, ומתח ביקורת חריפה: "הפקידים התבלבלו, כל פעם שהשר יקבע משהו שלא מתאים לנו, אנחנו נמסמס, נטרפד, ונטנף. אלו דברים שפקידות, במיוחד באוצר, הייתה עושה חדשות לבקרים ונוצר משבר אמון חמור בין הדרג המקצועי למדיני".
את הדברים אמר באב"ד בכנס של דן אנד ברדסטריט שקיימו הבוקר את פורום שוק ההון השנתי ודנו על השלכת הקורונה על הכלכלה הישראלית. לדבריו, בעקבות התנהלות פקידי האוצר והמשבר שנוצר: "בסופו של דבר הדרג המדיני החליט למדר את הדרג המקצועי. חוששים מהדלפות והכפשות". לדבריו, "הייתי מצפה שיפנו בטענות החמורות ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה ולא יעשו סיבוב בתקשורת. זה מחובתם ולא מזכותם".
מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, הביא לדוגמא חיובית את התנהלות מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, שאמנם היו לו דעות שלא תאמו תמיד את עמדת הממשלה אבל "כל הדיונים בין הדרג הפוליטי למקצועי  נעשו בדלתיים סגורות".
באב"ד מתח גם ביקורת על אי העברת התקציב "זו פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שאין תקציב מדינה מזה כשנתיים, מה שמוביל להעדר סדרי עדיפויות, מבחינת מערכת הבריאות, ביטחון ועוד. יתרה מכך, אנחנו במשבר הכלכלי הגדול שידעה המדינה ואף אחד לא  נותן את הדעת לכך, אין הסתכלות ארוכת טווח. הסיטואציה הנוכחית היא הלכה למעשה שאין תקציב וסדרי עדיפויות ואין רפורמות מבניות, אסטרטגיית יציאה מהמשבר - אנחנו אזרחי המדינה משלמים מחיר. בלתי מתקבל על הדעת שבתקופה כזו אין תקציב, זה לא נכון ולא בריא וגורם נזק לכלכלת ישראלי".
בכנס השתתף גם טל קדם, מנכ"ל הראל פיננסים שאמר כי "הסיכוי לתיקון של 10% בסקטורים מסוימים עלה אחרי העליות החדות וקפיצת המכפילים – ב-2021 חשוב יהיה לבחור את הסקטורים הנכונים".  קדם הוסיף כי "ב-2021 לא נכון יהיה לשאול אם אנחנו בשוק דובי או שורי – אלא אם בחרנו את הסקטורים הנכונים. כלכלה ירוקה ו-ESG אלה המגמות לשנים הקרובות וחשוב שנהיה שם כבר עכשיו, בתחילת הדרך של ביידן".
משתתפים נוספים בכנס: אפרת שגב סמנכ"ל דאטה ואנליזה דן אנד ברדסטריט שפתחה את האירוע, אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, עו"ד אילנית לנדסמן יוגב, שותפה ומנהלת תחום שוק ההון במשרד הרצוג פוקס נאמן, ד"ר גל אביב, מנכ"ל בלנדר הלוואות בין אנשים, מנכ"ל פעילים ניהול תיקי השקעות, אבישי קרואני, עו"ד שירי שחם, שותפה וראש מחלקת שוק ההון במשרד יגאל ארנון ושות', אורן שקדי סמנכ"ל כספים מימון ישיר, ואייל אלחיאני מייסד טריא.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    באבד היקר מציע לך למלא פיך מים אתה כמו רבים אחרים
    שי נאבד הרסת עצמאים 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם משכורת ממשלתית לא הבנתם את גודל האירוע והתנהגתם כאדוני הארץ. גרמתם לנזק בלתי הפיך לעשרות אלפי עצמאים .
    סגור
  • 7.
    צודק לגמרי
    לירן 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשמדובר על שמאל נגד ימין אין אתיקה, אין מוסר, אין נאמנות ואין הגינות. הכל מותר!
    סגור
  • 6.
    מי שמדבר
    דולה 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותו אחד שפתח פה וצעק ואיים על חכי"ם בועדות הכנסת. אותו אחד שעשה מה שהתחשק לו
    סגור
  • 5.
    צניעות
    זלמן 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוטב ל באב״ד קצת יותר צניעות !
    סגור
  • 4.
    מאוחר מידי!!
    זלמן 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מאוחר מידי, באב״ד יודע שהכסף המחולק היום לאזרחי ישראל אינו מאוחר מדי! תוכנן מהתחלה לחלק לאחר פיזור הכנסת אליו כיוונה הממשלה אשר לכל ברור , כי ללא תקציב, גם זה מכוון, הולכים לבחירות. היות שכך הכסף לא חולק לפני ההליכה לבחירות, על מנת ליצור אליבי שהגיע הזמן לתקן אבלות ! האמנם! לא חולק בזמן הנכון על מנת לשמור לזמן בחירות! זאת כלכלת בחירות אותה יצרה באב״ד בעידוד הממשלה. בכך נוצרו מתנות לקראת בחירות! באב״ד שותף לגרעון של טריליון שח!
    סגור
  • 3.
    האינטרס הסמוי של באב"ד?
    רובין ניצן 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מעניין מהו?
    סגור
  • 2.
    הנזק שגרמה קרן טרנר לקידומי נשים ענקית. תתביישי קרן (ל"ת)
    חוסר אמינות ובכיינות 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    מה לא ברור?אם לא היו מטנפים על ביבי היו נכנסים בהם . (ל"ת)
    מוסר כפול 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור