כסף וצרכנות

המוזיקאים נגד אקו"ם: "לא משלמים את כל התמלוגים"

המוזיקאים פנו לאקו"ם ודרשו לקבל תמלוגים על השמעת יצירותיהם באינטרנט ושירותי הסטרימינג. עורך דינם: איגוד יוצרים שאינו דואג לתמלוגים מהמקומות שבהם מאזינים למוזיקה – חוטא לתפקידו". אקו"ם: "פועלים לטובת היוצרים וקידום היצירה"

אורן שטרנברג | 
אולפן הקלטות (צילום pixabay)
המוזיקאים פנו לאקו"ם באמצעות עורך הדין זיו אנג'ל המתמחה בקניין רוחני וזכויות יוצרים של אומנים; אנג'ל: "אוהבי המוזיקה בארץ ובעולם עוזבים את תחנות הרדיו המסורתיות ומאזינים למוזיקה ובאינטרנט, בספוטיפיי ובאייטיונס. איגוד יוצרים שאינו דואג לתמלוגים מהמקומות שבהם מאזינים למוזיקה – חוטא לתפקידו"
מוזיקאים ישראלים המיוצגים על-ידי אקו"ם, דורשים מהארגון המייצג אותם, לגבות תמלוגים בעבור השמעת יצירותיהם באינטרנט ובאפליקציות הסלולאריות. המוזיקאים המיוצגים על ידי עו"ד זיו אנג'ל, המתמחה בקניין רוחני וזכויות יוצרים, שמו לב שחלה ירידה חדה בהכנסות שלהם מתמלוגים בגין השמעת יצירותיהם, למרות עשרות אלפי השמעות בשרותי הסטרימינג השונים ובאפליקציות דוגמאת, ספוטיפיי, יוטיוב, פייסבוק וכן, טיק-טוק וסנאפ-צ'אט.  
כאשר פנו המוזיקאים לאקו"ם והופתעו לגלות כי הארגון שאמור לייצג אותם, אינו קיים כלל בדיגיטל. "מדובר בפגיעה חמורה בזכויות של מרשיי שהפקידו בידיכם את יצירותיהם היקרות להם מכל", כתב עו"ד אנג'ל.
בעקבות הגילוי דורש עו"ד אנג'ל לקבל הסבר מדוע לא מתבצעת גביית התמלוגים מהשמעות באתרים ואפליקציות ובנוסף דורש שקיפות מלאה באמצעות קבלת שורה של נתונים שייסעו למוזיקאים להבין את מצבם האמיתי. לרבות: כמות ההשמעות וגובה התמלוגים שנגבו מספוטיפיי, גוגל ומפייסבוק (תוך פירוט החלוקה בין פייסבוק לאינסטגרם) ב-7 השנים האחרונות. כמו גם מתיק-טוק ומאפליקציות אחרות כגון סנאפצ'אט, טלגרם, ולינקדין.
בנוסף מבקשים המוזיקאים מאקו"ם "לעיין בכל הסכם אשר נחתם בינכם לבין חברות הללו אשר תכליתו הסדרת גביית התמלוגים עבור היוצרים הרשומים אצלכם. ככול ואין ולא נחתמו הסכמים כאמור, נבקש לקבל פירוט ההליכים המשפטיים אשר פתחתם בהם לשם מיצוי זכויותיהם של היוצרים אשר מיוצגים באמצעותכם". 
לדברי עו"ד אנג'ל: "אוהבי המוזיקה בארץ ובעולם עוזבים את תחנות הרדיו דווקא בתקופת הקורונה ששיתקה את תעשיית המוזיקה בארץ ובעולם, כאשר הדרך העיקרית של מוזיקאים להתפרנס ולהיחשף לקהל היא באמצעים דיגיטליים, המסורתיות ומאזינים למוזיקה ובאינטרנט, בספוטיפיי ובאייטיונס, מתפקידו כל איגוד יוצרים לדאוג לחבריו נוכח השינויים תעשיית המוזיקה בארץ ובעולם".
מאקו"ם נמסר ל-ice בתגובה: "אקו״ם היא של היוצרים ופועלת למענם בלבד. איננו עונים למכתבים עם טענות בעילום שם". 
"מאז ומתמיד אנו פועלים לטובת היוצרים וקידום היצירה, ופועלים במרץ לגבות ולחלק ליוצרים את התמלוגים בגין השימושים ביצירותיהם. המכתב שהגיע לאקו"ם נכתב בעילום שם, מבלי לפרט את שמות היוצרים שבשמם הוא נשלח. במקרה כזה לא נוכל להתייחס לטענות בגין תמלוגים בלי לדעת באיזה יוצרים או יצירות מדובר! כשנדע את זהות היוצרים נוכל לבדוק עניינית את הטענות. יתרה מכך, אין באפשרות אקו"ם לחשוף לציבור דו"חות או נתונים מסחריים של צדדים שלישיים, מקבלי רישיונות מאקו"ם, כפי שנדרשנו במכתב, שכן מדובר בסודות מסחריים של חברות הסטרימינג ושל חברות מסחריות אחרות (ספוטיפיי, גוגל, פייסבוק, יוטיוב ועוד)".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה