כסף וצרכנות
האם הישראלים חזרו לטבע? USHOPS עם דיווח מעניין
רגע לפני פסח קבוצת USHOPS מדווחת השבוע כי בשנה האחרונה הייתה עלייה של 40% בקניות של אביזרים לטיולים ולחוץ. הישראלים כבר מתכננים את היום שאחרי הקורונה
אומנם הסגר השלישי הסתיים, המשק כמעט נפתח במלואו וכולנו מרגישים סוג של אופטימיות זהירה. יחד עם זאת, אחרי תקופה ארוכה שבה בילינו עם הילדים בבית, חופשה בחו"ל עדיין לא נראית באופק הקרוב, וככל הנראה גם בחודשים הקרובים נמשיך לבלות בחופשות בארץ עם המשפחה או עם חברים.
משבר הקורונה, על כל הדברים הלא נעימים שהביא איתו, הראה לנו את חצי הכוס המלאה ובכל הקשור לחופשות לימד את כולנו שהחזרה לטבע ולקמפינגים הם "הדבר" כדי לעשות ריסטארט, לנקות הראש וליהנות משלווה ומנוחה. כך שגם עכברי העיר וכל המצקצקים בלשונם הגורסים כי לישון בשטח זה לא בשבילם, יצאו לטבע וגילו שיש לנו ארץ נהדרת.
מלבד היציאה לטבע, ראינו כיצד בשנה האחרונה אתרי הקמפינג וחברות המתמחות בתחום ניסו לשכלל ולהעצים את חווית החוץ ולהעניק לה נופך של חוויה עשירה, מפנקת ואף יוקרתית. זאת בדמות שלל מוצרים שהופכים את החופשה בטבע לחוויה של אלף לילה ולילה. החל מאוהלים מתקדמים שמחולקים לחדרים ומצטיידים במרפסות, שירותים אישיים, מיטות מתקפלות, מזרנים מתנפחים לאוהלים וגם למי שרוצה להעביר את הלילה בשינה נוחה באוטו ועוד.
על פי חברת USHOPS הייתה עלייה של 40% בקניות של אביזרים לטיולים ולחוץ, במה שנראה שהישראלים כבר מתכננים את היום שאחרי הקורונה. איך זה קורה?
ד"ר לירז מרגלית חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, מרצה בבינתחומי, מסרה כי "אין ספק כי שנת 2021 תיראה שונה בתחום התיירות. יותר מכל, הקורונה כפתה עלינו הפסקה. היא אילצה אותנו להישאר במקומנו ולחשוב מחדש על כל מה שהיה מובן מאליו בחיים שלפניה. כחלק מהמחשבה המחודשת הזו, קיבלנו את הזכות לחשוב על יעד שבאמת יכול לתרום לנו משמעותי לחיים. לא עוד טיסות או טיולים ליעדים רק כי הם זולים ופנויים בפסק הזמן הזה שנכפה על כולנו, התייר החדש יכול לשנות את הגישה ולהבהיר לעצמו מהם באמת המקומות שהוא פשוט חייב לראות ולהספיק כי הערך לחיים השתנה, סדר העדיפויות השתנה ואנשים החלו לחפש אחר משמעות".
לדבריה, "אחת המגמות שהשתנו בעקבות המגפה זה ה"קוויקי". סופ"שים של שני לילות בהם דוחסים כמה שיותר אתרים שחובה לראותם. הם הפכו ללא רלוונטיים בעולם שבו ישנה חובת בידוד בת 14 ימים לכל מי שחוזר מהחופשה. זו הייתה שנה שבה "הטיול האיטי" חזר לחיינו. כמה שפחות אטרקציות, כמה שפחות מעברים וכמה שיותר זמן איכות עם היקרים או במנוחה. הטיולים יעניקו זמן אמיתי לגלות את היעד, לנוח ולהפחית את זיהום האוויר והקמעונאות הבזבזנית של טיולי השופינג המאוסים ולכן גם טיולי הקמפינג הפכו לפתע הרבה יותר פופולריים. טיולים שבהם אפשר גם להנות מהטבע וגם להקדיש זמן לילדים ולמשפחה".

ד"ר לירז מרגלית. צילום: דני אטיאס
ירון בן אלי מנכ"ל קבוצת USHOPS מסר על הדיווח: "משבר הקורונה עשה לטבע את מה שנטפליקס עשתה לסטרימינג, התקופה בה היינו סגורים בבתים מבלי יכולת לטוס או לצאת למקומות סגורים גרמה לכולנו לגלות את המרחב הציבורי הן בקרבת הבית והן זה הרחוק שאפשר לנו לנפוש ולשבור שגרה. עבור אלו שנמנים על ההגדרה 'עכברי העיר' הטבע התגלה בשיא תפארתו, וגם 'עכברי הכפר' מצאו דרכים להרחיב את מסלולי הטיול והלינה בחוץ. מגמה זו יצרה גם ביקוש לאביזרים לקמפינג ולציוד נלווה ובשנה האחרונה ראינו עלייה של 40% בהזמנה של אביזרים לבילוי בחוץ. אני מאמין שתופעה זו אינה הולכת להיעלם גם עם פתיחת השמים, וגם בשנה הקרובה רבים ימנעו עדיין מבילוי במקומות סגורים לטובת הטבע והאוויר הפתוח".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


