כסף וצרכנות

לאן יעברו משפחת נתניהו? מחר יופסק מימון המשפחה במעון

מחר (ראשון), כצפוי עתיד להיערך טקס השבעת הממשלה החדשה. בנט הכריז כבר שאנו מתכוון לעבור לגור במעון הרשמי, אך משפחת נתניהו איבדה את זכותה וממחר יופסק מימון צרכיהם במעון
שירה יום טוב |  6
בנימין שרה נתניהו (צילום אלכס קולומיסקי פול)
מתי משפחת נתניהו תעבור דירה מהמעון הרשמי? במדינת ישראל אין כללים שקובעים מה טווח הזמן בתוכו ראש הממשלה היוצא ומשפחתו צריכים לעזוב את המעון הרשמי עם סיום הכהונה. משפחת נתניהו מתגוררת במעון ראש הממשלה הרשמי ברחוב בלפור בשכונת רחביה שבבירה כבר 12 שנה. זאת לאחר שלפני 22 שנים עזבו אותו אחרי תקופת המגורים הראשונה שם.
מחר (ראשון), כצפוי עתיד להיערך טקס השבעת הממשלה החדשה בראשותו של בנט ומ"מ ראש הממשלה יאיר לפיד. בנט הכריז כבר שאנו מתכוון לעבור לגור במעון הרשמי וימשיך לגור בביתו הפרטי שברעננה אך משפחת נתניהו החל ממחר לא אוחזת יותר בזכות לגור במעון.
היועצת המשפטית לממשלה, שלומית ברנע פרגו, שנתניהו ניסה להדיח בשנים האחרונות טרם קבעה מועד נקוב בו יצטרכו משפחת נתניהו לעזוב את המעון. נכון לעכשיו ההחלטה תהיה בידי ראש הממשלה היוצא נתניהו לראש הממשלה הנכנס, בנט. יחד עם זאת, המימון של הוצאות המשפחה במעון הרשמי ובביתם הפרטי בקיסריה יופסקו מיד עם השבעת הממשלה הצפויה מחר, מלבד התחזוקה השוטפת של המעון.
ביום רביעי שעבר התקיימה ישיבה שדנה בנושא ובמסמך המסכם כתבה פרגו, "משעה שהכנסת הביעה אמון בממשלה הנכנסת חדלות הזכויות שעמדו לרשותו של ראש הממשלה היוצא". אך הביעה לגיטימיות לשהות של ראש הממשלה ומשפחתו מעבר לרגע ההשבעה בטענה כי,  "באופן מעשי ועל פי הערכה, צפויה תקופת התארגנות לפינוי המעון הרשמי לאחר סיום כהונתו. תקופת התארגנות כזו אמורה לשמש לצרכים המעשיים הכרוכים במעבר, ומשכה אמור להיקבע בהתאם לכך, ובכל מקרה בתיאום בין ראש הממשלה היוצא לראש הממשלה הנכנס".
"ראש הממשלה לשעבר אינו זכאי למימון הוצאות במעונו הפרטי. במועד שיחולו חילופים בתפקיד ראש הממשלה תיפסק השתתפות אוצר המדינה במימון הוצאות השימוש במעון הפרטי בקיסריה - ניקיון, מים, חשמל, גז, הסקה, גינון, קווי טלפון וכיוצא בזאת. מעתה אין להזמין שירותי ניקיון למעון בקיסריה".
עוד כתבה ברנע כי, "עם כינון הממשלה יחדל המשרד לממן את הוצאות הכלכלה של ראש הממשלה לשעבר, בני משפחתו ואורחיו במעון הרשמי, והוצאות אישיות נוספות ששולמו בתקופת כהונתו, ובהן רכישת מוצרים בחנויות לממכר מזון, הוצאות הקשורות עם כביסה, שירותי ספרות, איפור וכיוצא בזאת" עם זאת, התחזוקה השוטפת של המעון הרשמי תמשיך להיות ממומנת על ידי משרד ראש הממשלה.
שכנים מעידים על תנועה של משאיות הובלה סומך לבית המשפחה ברחוב הפורצים בירושלים, אך אין דיווחים רשמיים על אריזת חפצים של בני משפחת נתניהו מהבית בבלפור. עכשיו השאלה רק לאן יעברו בני הזוג נתניהו וילדיהם. ביתם הפרטי בקיסריה הוא הבית המוכר כביתם שאף קיבל מימון ממשלתי בשל העובדה שנתניהו השתמש בו מפעם לפעם לצורך תפקידו אך המשפחה מחזיקה בנכסים נוספים בירושלים, ברחוב עזה וברחוב הפורצים - בסביבה ובנוף המוכר של המעון, השאלה אם נתניהו רוצה את המחליף שלו כשכן.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מסכנים, יצטרכו להכניס יד לכיס (ל"ת)
    יהודה 06/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    החלפת רוהמ באנגליה
    שחם 06/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למפסיד מגיעה למחרת ב10 משאית עם אורזים ומפנים את דאונינג 10 , אבל כמו שבני פלד ז״ל אמר אנחנו שכונה אין נהלים אין כלום איש הישר בעיניו יעשה .
    סגור
  • 4.
    תגובה
    אורי 06/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שהטפילים הללו יממנו את האוכל והנקיון על חשבונם....יש הדרכה בבנק איך להשתמש בכרטיסי אשראי....
    סגור
  • 3.
    משה ליאון שכונה ע"ש נתניהו?
    מריומה 06/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוי לנו ואבוי לנו, חכה עד סוף המשפט, לא קוראים שכונה לנאשם בפלילים, חכה עד סוף החקירות הוועדות שיחררו את אסון מרון , הצוללות האמירויות ( מטוסי קרב) השחיתות, עדיין לא מגיע לו שתקרהעל שמו שכונה,
    סגור
  • 2.
    עוד יום שבוע חודש? הקש בגג - בסוף ייצאו (ל"ת)
    הם לא הומלס 06/2021/13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 1.
    אבנר עמדי, התכונן להובלה הגדולה של החיים שלך
    עידו 06/2021/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    וכן... גם הפעם זה יהיה בחינם. נו... אתה יודע איך זה עם הקליינטים האלה. תודה על ההבנה.
    סגור