כסף וצרכנות

קצא"א תשלם לעיריית אשקלון חוב של עשרות מיליוני שקלים

על רקע התמיכה של עיריית אשקלון בעתירה שהוגשה נגד קצא"א, העירייה הגיעה להסדר חובות עם החברה שמסתכם בעשרות מיליוני שקלים שישולמו לעירייה. תומר גלאם, "הסכומים יוסטו לרווחת התושבים"
מערכת ice | 
תומר גלאם (צילום ראובן קפוצינסקי)
בתום הליך גישור שהתקיים בין קצא"א ועיריית אשקלון, הושגו הבנות בכל הנוגע לתשלומי הארנונה של החברה לעיר. במסגרת ההליך סוכם כי קצא״א תשלם לעירייה כ-31 מיליון שקלים עבור ארנונה וסכום חד פעמי של כ-53 מיליון שקלים.
הרקע להליך, בדרישתו של ראש העיר לפתוח לראשונה בתולדות העירייה את ההסכם הישן שנחתם מול החברה ולבחון אותו, על מנת למצות עד תום את מה שמגיע לעיר אשקלון מהמפעל שנמצא בתחום שיפוטה.
ראש העיר, תומר גלאם: "לאחר עשרות שנים של הסכמי ארנונה נעדרי הוגנות וצדק בין העירייה לחברת קצא"א, הצלחנו לראשונה בתולדות העיר, להביא להישג שישפר בצורה משמעותית את גובה תשלומי הארנונה שהעירייה תקבל מהחברה ואלו יוסטו לפרויקטים לרווחת התושבים בכל התחומים. מיקומה של קצא"א בתחומי השיפוט של העיר אשקלון הוא מצב נתון ואם כך הם הדברים, הגיע הזמן שהם ישלמו לעירייה את הסכומים הנדרשים בשל כך. אני מברך על ההבנות שהושגו בשיתוף מנהלי קצא"א. טובת התושבים ובריאותם תמשיך להיות לנגד עיננו ובהתאם לזאת, נמשיך לעקוב מקרוב אחר הפעילות המתבצעת בחברה״.
סגירת החובות עם קצצ"א מתרחשת דווקא על רקע הודעה של ראש העיר גלאם כי יצטרף לעתירה נגד החברה, שמוגשת על ידי ארגונים ירוקים במטרה למנוע את הפעלת קו צינורות אשקלון-אילת כחלק מהסכמי אברהם, להעברת נפט ממדינות המפרץ בהסכם למדינות אירופה דרך תשתיות הקו. גלאם נימק את הצטרפות העירייה למתנגדי ההסכם בכך שמדובר במהלך הכולל סיכונים חמורים הן בתחום הסביבתי והן בתחום הביטחוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה