כסף וצרכנות

ברוס ספרינגסטין מכר את השירים שלו בסכום מטורף

ברוס ספרינגסטין מכר את זכויות המוזיקה שלו לסוני מיוזיק אנטרטיינמנט במה שעשוי להיות העסקה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם עבור סך יצירותיו של אמן בודד

מערכת ice |  2
ברוס ספרינגסטין (צילום אינסטגרם/ ברוס ספרינגסטין)
הזמר האמריקאי ברוס ספרינגסטין מכר את קטלוג השירים שלו לסוני מיוזיק, במה שעשוי להיות העסקה הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם עבור גוף יצירה של אמן בודד. עוד לא פורסמה הודעה פומבית על העסקה, שנסגרה בשבועות האחרונים, ותנאים ספציפיים לא היו ידועים. אבל שוויה עשוי להיות יותר מחצי מיליארד דולר, לפי שני אנשים, שדיווחו בעילום שם כי לא היו מורשים לדון בנושא. חדשות על המכירה דווחו לראשונה על ידי בילבורד.
העסקה, שריכלו עליו בחוגי תעשיית המוזיקה כבר שבועות, כוללת גם את קטלוג המוזיקה המוקלט של ספרינגסטין וגם את הטקסטים של השירים. זה יעניק לסוני בעלות על האוסף המלא של ספינגסטין, הכולל קלאסיקות כמו "Born to Run", "Born in the U.S.A". ו-"Blinded by the Light".
מדובר בעסק האחרונה והגדולה ביותר בשנתיים האחרונות שהסתמנו במשקיעים, חברות מוזיקה גדולות וחברות הון פרטיות – שרכשו קטלוגים של שירים מאמנים שונים על מנת להבטיח את הכנסותיהם ממוזיקה לשנים הבאות, והשקיעו בכך מיליארדי דולרים.
 
בוב דילן, פול סיימון, שאקירה, ניל יאנג וזמרים רבים אחרים כבר מכרו את כל עבודתם או חלקים ממנה במחירים שהגיעו למאות מיליונים. העסקה של דילן, עם Universal Music Publishing Group בשנה שעברה, הייתה רק עבור הטקסטים של השירים שלו והוערכה בהרבה יותר מ-300 מיליון דולר.
בפגישת קשרי משקיעים של סוני בחודש מאי האחרון, אמר רוב סטרינגר, מנכ"ל סוני מיוזיק, כי החברה הוציאה 1.4 מיליארד דולר ברכישות בששת החודשים הקודמים, תקופה שכללה את עסקת סיימון וכן אחרות עבור חברות שלמות כמו AWAL, המספקת שירותים לאמנים עצמאיים. ספרינגסטין, 72, היה ב-Columbia Records, השייכת לסוני מיוזיק, במשך כל הקריירה שלו מזה חמישה עשורים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם אני אקליט ואמכור את שיריי
    חקי חיון 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חקי חיון. למרות שישנו לי קול של צפרדע אנוכי מתכוון בעתיד להקליט שירים קצרים בערבית ואולי בעוד שפות ולמכור באמצעות האינטרנט את שיריי אלו. אגב , בהיות בני פעוט אזי אנוכי הקלטתי את עצמי שר שירי ילדים בעברית ובעת לכתו לישון הייתי משמיע לו הקלטה זו , לא היה לי כח לשיר בכל ערב ולכן העדפתי שיאזין להקלטתי.
    סגור
  • 1.
    והוא אפילו לא משתף את הקהל בכפיים
    יהודה אלידע 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תארו לעצמכם כמה יותר הוא היה מרוויח אילו היה שר בסגנון המזרחי.......
    סגור