כסף וצרכנות

מחסור ענק של ביצים ברשתות השיווק, מה הסיבה לכך?

כמעט חצי מיליון תרנגולות מטילות הומתו לאחר התפרצות שפעת העופות בצפון, ובעקבות כך צפוי מחסור של 14 מיליון ביצים בתקופה הקרובה - 7% מהצריכה החודשית בישראל. משרד החקלאות פועל לייבוא ענק להשלמת המחסור
מערכת ice |  1
אביגדור ליברמן ועודד פורר (צילום פלאש 90)
שפעת העופות הגיעה בסוף השבוע האחרון למקבץ לולי מטילות בצמוד למושב מרגליות, ובעקבות כך נאלצו להמית 320 אלף מטילות, וזאת לאחר שכבר הומתו 244 אלף מטילות בתחילת השבוע במושב. כתוצאה מההתפרצויות צפוי מחסור ענק של 14 מיליון ביצים בחודש.
לאור כך, משרד החקלאות הוציא הודעה המתריעה על מחסור צפוי בביצים ברשתות השיווק, וזאת, כאמור, בשל התפרצות שפעת העופות. שר החקלאות עודד פורר הוסיף כי כדי להימנע מהמחסור החמור על משרדו להיערך לפתיחת ייבוא ביצים ללא מכס. משרד החקלאות גם החל לבודד את הלולים ולעצור במיידי את שיווק הביצים. במשרד גם מודאגים מהאפשרות להדבקת בני אדם מהלולים הצמודים לבתי התושבים.
 
עד כמה המחסור בביצים ברשתות השיווק יורגש? צריכת הביצים החודשית בישראל עומדת על 200 מיליון, ובעקבות התפרצות שפעת העופות צפוי מחסור של 14 מיליון ביצים. היינו: ירידה של 7% מהכמות הנדרשת. בעקבות המחסור, שר החקלאות עודד פורר, הורה על צעדים להשלמת המחסור כמו פיתחת מכסות לייבוא ביצים ללא בכס באופן מיידי. הפעילות תביא לישראל ביצים בהיקף של כמעט עד 100 מיליון ביצים.
נזכיר כי זו אינה הפעם הראשונה בה התפרצה שפעת העופות בתקופה האחרונה, וכי השפעת מהזן שפגע במושב מרגליות, זן H5N1, התגלה כבר בכפר ברוך, קיבוץ עין צורים, אביגדור, אגמון החולה, מעיין צבי ונהלל, והטיפולים בכל המקומות הנ"ל כבר הסתיימו על ידי משרד החקלאות.
שר החקלאות, עודד פורר: "עם קבלת ההודעה על מוקד נוסף של שפעת עופות בלולי מטילות במושב מרגליות, הנחיתי את הצוות המקצועי להיערך לפתיחת יבוא ביצים ללא מכס באופן מידי, כך שתושבי ישראל ימשיכו לצרוך את הביצים ללא מחסור. כמו כן, הנחיתי את השירותים הווטרינריים לנקוט בכל אמצעי שבידם כדי שהאירוע לא יגלוש ממרגליות ליישובים סמוכים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפי השמחה שלהם כנראה שיש להם יד בזה (ל"ת)
    אזרח 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור