כסף וצרכנות

מחיר המצות יתייקר השנה? הבשורה המרה של טחנות הקמח

אחת מטחנות הקמח הגדולות בארץ הודיעה על עליית מחירים לקראת הפסח עקב מחסור עולמי בחיטה - תוצאה ישירה של המלחמה באוקראינה
מערכת ice | 
מחיר הקמח עולה (צילום pixabay)
יצרנית הקמח 'טחנות קמח ישראליות', הודיע לרשתות המזון איתן היא עובדת כי מסוף אפריל הקרוב היא תעלה את מחיר הקמח ב-18%. על פי הודעת החברה ייתכן שהמחיר יזנק עד 50%. כמובן שלעליית המחירים הזו יש השפע הישירה על מחירי הפחמימות – מאפים, פסטה וכמובן לחמים שאינם במחיר בפיקוח ממשלתי.
מאז פרוץ המלחמה באוקראינה מחיר החיטה בכל העולם נמצא במגמת עלייה, מהסיבה הפשוטה שרוסיה ואוקראינה יחד מספקות אחוזים גבוהים יחסית של חיטה לעולם, ובישראל כמחצית מהחיטה מגיעה משתי המדינות הללו. בבורסה לסחורות בשיקגו נרשמה עלייה במחירי החיטה של 8% עד 10% ליום, והם הגיעו לשיא של עשור.
ואם זה לא מספיק, גם הונגריה, אחת מספקיות החיטה לישראל, הודיעה אמש (שלישי) כי היא תצמצם את הייצוא שלה מתוך דאגה למזון של המקומיים, שביטחונם קודם. החשש העולמי הוא מהמשך המלחמה, שעלול לגרום למחסור עולמי בחיטה.
 
דורון בראון סמנכ"ל 'טחנות קמח', אמר ל-ynet כי "העלייה תיכנס לפועל לפני פסח, אבל היות וקמח חמץ בפסח אז מדובר בפועל בהתייקרות חודש אחרי החג. עד עכשיו ספגנו את העליות, אבל המלאים שלנו נגמרים ונצטרך לקנות במחירים חדשים, אנחנו לא יודעים עוד כמה יעלה ולכן הערכנו עלייה של עד 50%. השלכות מלחמת אוקראינה מתווספות לנזקי אקלים שפגעו ביבולי החיטה בעולם".
עם זאת, טחנת הקמח הגדולה בישראל, שטיבל, הרגיעה אמש ואמרה כי לא תעלה מחירים: "יש לנו עדיין מלאים, ובמחסני החירום של ישראל יש מלאים לחודש נוסף בלבד. אנחנו מחכים לראות התפתחויות". המחיר של ק"ג קמח כיום נע בין 3 ל-5.5 שקל לקילו, ומחיר קמח תופח מגיע עד 8.9 שקל לקילו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה