כסף וצרכנות

בנק לאומי אופטימי: "הנפט יירד מתחת ל-100 דולר לחבית"

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של הבנק מעריך: "לעת עתה נראה שהביקוש לדלק ולתזקיקים אחרים בארה"ב ממשיך לעלות בקנה אחד עם הממוצע העונתי אשר יחד עם יצוא בהיקף גדול של תזקיקים, תומך בביקוש לנפט גולמי בארה"ב"
מערכת ice | 
בנק לאומי בהשקעת ענק (צילום Magma Images, אורן דאי, פייסבוק/ בון תור הסעות)
בבנק לאומי סיפקו היום (שני) את סקירת הנפט השבועית המלאה מאת הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן.  במוקד, נטען כי במהלך השבוע החולף, מחירו של נפט גולמי ברנט ירד מכ-122 דולר לחבית לכ-106 דולר, כאמור על רקע חששות מפני האטה של ממש בצמיחה הכלכלית העולמית וחשש מפני ירידת הביקוש לנפט גולמי. לאחר מכן, לקראת סוף השבוע, עם פרסום נתוני תעסוקה טובים מהצפוי למשק האמריקאי, חזר ועלה מחיר הנפט לכ-113 דולר לחבית.
מלאי הנפט אמריקני עלה בגלל ירידה ביצוא נטו ואספקה קטנה יותר של תשומות לבתי הזיקוק. דו"ח מצב שוק הנפט השבועי של ה- EIA בארה"ב הראה כי מלאי הנפט הגולמי המסחרי עלה ב-8.2 מיליון חביות, ל -423.8 מיליון חביות. לעת עתה נראה שהביקוש לדלק ולתזקיקים אחרים בארה"ב ממשיך לעלות בקנה אחד עם הממוצע העונתי אשר יחד עם יצוא בהיקף גדול של תזקיקים, תומך בביקוש לנפט גולמי בארה"ב.
 
בצד הלא אמריקאי של היצע הנפט, הסנקציות המערביות על רוסיה הופכות את ההיצע העתידי ללא ברור. נראה שהמערב מבקש להכביד מאוד על יבוא של נפט רוסי על ידי מניעת אספקת שירותים הקשורים לביטוח ולמימון לספינות הנושאות נפט רוסי, זאת החל מאמצע דצמבר. צפוי ש- OPEC+ תחליט לבטל את מסגרת המכסות ולאפשר מידה רבה של חופש בהחלטה עצמאית על היקפי הייצור, זאת בכפוף למגבלות כושר ההפקה.
משק הגז הטבעי:
מחירי הגז הטבעי שאינו לשימוש בארה"ב זינקו ביוני כאשר רוסיה צמצמה את האספקה לאירופה. מחירי הגז האירופיים עלו לאחרונה עד לשיא של כ-190 אירו ל-MWh לפני שירדו בחזרה לסביבות 160 אירו. מחירי הגז האירופאיים צפויים להישאר במחיר העולה בצורה משמעותית על 100 אירו ל-MWh עד לסוף השנה.
הצפי לטווח הבינוני: על רקע רמת אי הוודאות הגבוהה בשוק הנפט, ישנה פרמיית סיכון משמעותית הגלומה במחירי הנפט. מבחינת הביקוש, צפוי שמרווחי הזיקוק יישארו גבוהים, כך שרמת מחירי התזקיקים תישאר גבוהה ותכביד בטווח הקרוב על צמיחת הצריכה הגולמית של דלק ותזקיקים. צפוי שמחיר חבית (ברנט) יתייצב סביב 100 $ עד לסוף השנה הנוכחית. שמירה על מחירי האנרגיה ברמתם הגבוהה, צפויה להכביד על צמיחת הפעילות הגלובלית, תוך כדי "השמדת ביקושים", כאשר הנפגעות המרכזיות צפויות להיות מדינות שכלכלתן מוטת תעשייה ואין להן מקורות אנרגיה עצמאיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה