כסף וצרכנות

המדד הפסיכומטרי: כמה עולה קורס הכנה למבחן?

ישנם עשרות מוסדות לימודים בארץ, אך ישנו מבחן אחד שבודק את ההתאמה של המתמודד ללימודי תואר. אז כמה יעלה לכם קורס הכנה לפסיכומטרי? יצאנו לבדוק
מרק קגנסקי | 
כיתה ללימודי פסיכומטרי (צילום HIGHQ)
למה בעצם נועד הפסיכומטרי? ישנה מחלוקת רבת שנים האם הקורס הוא כלי טוב לבדיקת התאמה של מתמודד ללימודי השכלה גבוהה. עד שהמחלוקת תיפתר, הפסיכומטרי כאן והוא כאן כדי להישאר. אז אם ברצונכם ללמוד באוניברסיטה או לשלם שכר לימוד אוניברסיטאי, במרבית המקרים תצטרכו ציון פסיכומטרי בהתאם לדרישות התואר. הקושי או היוקרה של התואר אינם לאו דווקא אלה שקובעים את דרישות הסף, אלא בהמון מקרים הפופולאריות שלו. כך למשך לצורך לימודי פילוסופיה, תצטרכו ציון נמוך בהרבה מאשר לימודי משפטים.
ההבדלים במחיר בין חברות שונות שמספקות את קורסי ההכנה לפסיכומטרי, תלויים במספר שעות, כמות התלמידים בכיתה וכמובן מוניטין של החברה. בדקנו את המחירים המלאים אצל ארבעת החברות הגדולות: יואל גבע, היי קיו, אנקורי וקידום. האופציה הזולה מבין הארבע היא היי קיו, עם מחיר של כ-5500 שקלים. במקום השני נמצאים קידום, שם הקורס עולה כ-8400 שקלים. במקום השלישי והרביעי עם פער קטן ביניהם נמצאים אנקורי ויואל גבע, עם כ-9760 שקלים וכ-9963 שקלים עבור הלימודים, בהתאמה.
 
לא צריך להיבהל מהמחירים. נדירים המקרים בהם משלמים את המחיר המלא. ישנן אופציות רבות ומגוונות להוזיל את העלות על ידי השתייכות למגזרים מסוימים כגון: חיילים משוחררים, בני משפחה בארגון המורים או חברי "חבר" ועוד. ניתן גם להוריד את המחיר על ידי שילוב של השלמת בגרויות, לאלו מכם שזקוקים לכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה