כסף וצרכנות

רשות המסים חשפה את עוקץ הווילות: כך זויפו התשלומים

תושב המרכז נעצר בחשד לזיוף הוצאות בנייה במטרה להקטין את סכום מס השבח בגין מכירת שני בתים
כפיר אדר |  1
רשות המסים (צילום פלאש 90)
אלון בן שושן, תושב ניצני עוז, הובא בפני בית משפט השלום בתל אביב בחשד לדיווח כוזב למיסוי מקרקעין במטרה להקטין את סכום מס השבח שעליו לשלם בעקבות מכירת שני בתים. כבוד השופטת דלית ורד שחררה את החשוד בתנאים מגבילים.
מבקשת המעצר והשחרור בערובה עולה כי בשנת 2018 רכש בן שושן קרקע בכפר יונה, עליה נבנו שני בתים אותם מכר במהלך שנת 2021. עוד עולה מהבקשה כי במסגרת פעילות של פקיד שומה חקירות מרכז בשיתוף עם מסמ"ק נתניה, עלה החשד כי החוזים שמסר בן שושן למסמ"ק בעת דיווח על מכירת הבתים הינם מזויפים.
 
נמצא כי הוצאות הבנייה עליהם דיווח במסגרת עסקאות המכר נדרשו בכפל במטרה להקטין את מס השבח שעליו לשלם בעקבות המכירות. בשל החשדות נפתחה חקירה במסגרתה נתפסו מסמכים מביתו ומעסקו של החשוד.
ממצאי החקירה מעלים חשד כי בעת דיווח למסמ"ק על מכירת הבתים צרף החשוד הסכם בנייה לפיו עלות הבנייה של כל אחד מהבתים בנפרד היה 1.62 מיליון שקל. עם זאת, מבדיקה שנערכה נמצא כי מדובר בהסכם בנייה אחד לבניית שני הבתים יחד ששוכפל והוגש למסמ"ק בעת דיווח על מכירת הבתים כשני הסכמים נפרדים לבניית כל אחד מהבתים, זאת במטרה להקטין את סכום מס השבח הנדרש בגין כל מכירה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישראלים קונים בכל מחיר,מצווה לדפוק אותם
    אלי 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח קנו כל יחידה ב5 מיליון כמו ישראלים פראיירים טובים
    סגור