כסף וצרכנות

הסיבה האמיתית שמשרד הבריאות חוסם ייבוא של עשרות מוצרים

ועדת חריגים תתכנס היום על מנת להחליט האם יוכל משרד הבריאות להגביל תקנים על עשרות מוצרים בסיסיים  - דבר שיוביל להתייקרותם בשוק הישראלי
מערכת ice | 
יוקר המחיה בישראל (צילום shutterstock)
ועדת חריגים מיוחדת תתכנס היום על מנת להכריע לטובת אחד משני צדדים: משרד הבריאות או הצרכן הישראלי. המחלוקת מקורה בתקני מזון, אם להיות מדויקים 33 תקנים שכאלו, אשר קובעים שישנם מוצרים שלא ניתן לייבא מחו"ל וזאת כי הם מזיקים לבריאות של האזרח הישראלי - מה שמוביל להתייקרות, או יוקר בסיסי מלכתחילה, של אותו המוצר בארץ. 
כידוע, לא כל מוצר שנוכל לרכוש בחו"ל עומד בהכרח בתקנים שמציב משרד הבריאות בארץ ועל מנת שתוכל כל אחת מהרשתות בארץ לייבא לצרכן הישראלי מוצר מסוג כלשהו, היא צריכה לוודא שאותו המוצר והחברה שמייצרת אותו יעמדו בתקן הישראלי שהציב משרד הבריאות - דבר שמוביל לבירוקרטיה מרובה.
 
את המצב הזה הייתה היה אמור לתקן במידה חוק ההסדרים, שהביא רפורמה בתחום הייבוא, אך הדבר טרם התרחש בתחום המזון. כך למשל, משרד הבריאות דווקא מבקש להחמיר וממליץ להסיר את התקן הייחודי שנקבע עבור מוצרי מזון כמו שוקולד, מלח, קמח, תה, קטשופ ורבים אחרים בטענה שהמלח למשל לא מכיל רמה גבוהה מספיק של יוד. 
כאמור וועדת החריגים תתכנס היום, בין היתר בעקבות המלצת שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, לא להסיר את התקן הייחודי שניתן לייבוא מגוון מוצרים ארצה, בייחוד כאשר חגי תשרי נמצאים בפתח וכאשר המחאה כנגד יוקר המחייה בארץ רק הולכת וגוברת. 
 
במידה ולא תשונה הרפורמה, משרד הבריאות ימליץ על הורדת תקנים מיוחדים מעשרות מוצרים נוספים, דוגמת לחם, דבש, שימורים, פירות וירקות מוקפאים ועוד החל מתחילת ינואר 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה