כסף וצרכנות

סיילספורס חושפת: כמה בזבזו בעולם בבלאק פריידי וסייבר מאנדיי?

על פי הנתונים, סך כל מכירות האונליין העולמיות בשבוע זה הגיעו לשיא של 281 מיליארד דולר, עלייה של 2% בהשוואה ל-2021, ו-68 מיליארד דולר בארה"ב, עלייה של 9% בהשוואה ל-2021
מערכת ice | 
צילום unsplash
סיילספורס, המובילה העולמית ב- CRM וטכנולוגית ענן בעולם ובישראל, מציגה נתוני מכירות גלובליים' המסכמים את שבוע הקניות שבין ה"בלאק פריידי" ל"סייבר מאנדיי" המתבססים על ניתוח נתוני קניות של למעלה מ-1.5 מיליארד קונים בעולם. על פי הנתונים, סך כל מכירות האונליין העולמיות בשבוע זה הגיעו לשיא של 281 מיליארד דולר, עלייה של 2% בהשוואה ל-2021, ו-68 מיליארד דולר בארה"ב, עלייה של 9% בהשוואה ל-2021. הנתונים הראו שבשונה משנים קודמות, 2020 ו-2021, בהן קניות האונליין התפשטו במהלך כל חודש נובמבר, נתוני 2022 מראים שגם צרכנים וגם קמעונאים חיכו לשבוע האחרון של נובמבר.
ההפניות מהרשתות החברתיות הגיעו לשיא של כל הזמנים: רוב (76%) התנועה במהלך שבוע הקניות הגיע דרך מכשירים ניידים, כאשר המדיה החברתית הפנתה כמעט 10% - עלייה של 22% משנה לשנה ואחוז ההפניות הגבוה ביותר שנראה אי פעם במהלך עונת הקניות. ההמתנה לרגע האחרון להנחה הכי טובה הסתיימה: לאחר עסקאות פחות מרשימות בתחילת עונת הקניות, שיעורי ההנחה הממוצעים עלו במהלך השבוע האחרון של נובמבר, והגיעו לרמות שלפני המגפה ב-27% ברחבי העולם ו-30% בארה"ב.
 
בעקבות עלייה מתמדת בשבעת הרבעונים האחרונים, מחיר המכירה הממוצע העולמי (ASP) התייצב סוף סוף במהלך שבוע הקניות, ועלה ב-3% בהשוואה לשנת 2021. גם שיעור נטישת העגלות ירד ב-5% בעולם במהלך שבוע זה בהשוואה לשלושה שבועות קודמים בהם הצרכנים ניצלו הנחות גדולות. קטגוריות בעלות שיעור ההנחות הגבוה בעולם הן: הלבשה (34%), איפור וטיפוח (32%) ותיקי יד וביגוד יוקרתיים (26%).
האימוץ של BOPIS (Buy online, pick up in store) עולה: עם נוחות בראש סדר העדיפויות של הצרכנים, קנייה אונליין ואיסוף בחנות (BOPIS) עזרו לצרכנים להימנע מתורים ארוכים. השימוש ב-BOPIS בשבוע האחרון של נובמבר גדל ב-9% ברחבי העולם מיום חמישי עד ראשון בהשוואה לשלושת השבועות הראשונים של נובמבר. קמעונאים בארה"ב שהיו להם BOPIS הגדילו את ההכנסה המקוונת ב-38% יותר מאלה ללא אפשרות זו לאורך אותו שבוע.
אוטומציה החזירה זמן לקמעונאים ולצרכנים: קמעונאים פנו לאוטומציה בכמה מימי הקניות אונליין הגדולים ביותר של השנה, וחסכו זמן בבעיות שיכולות לעלות בהזמנות מורכבות וכך הגבירו את נאמנות הלקוחות. הודעות צ'טבוט ברחבי העולם עלו ב-57% בבלאק פריידי וב-53% בסייבר מאנדיי בהשוואה לאותם ימים ב-2021.
"לאחר הנחות דלילות בתחילת עונת הקניות, קמעונאים הגבירו את הקצב שלהם לאורך השבוע האחרון של נובמבר והקונים הגיבו בהתאם. הנתונים שלנו מראים התאמה בין שיעורי הנחה ומכירות אונליין באותו שבוע, שכן צרכנים המתינו עם העסקאות הגדולות והטובות ביותר", אומר נעם עזרא, סמנכ"ל מכירות אזורי לפתרונות B2B & B2C בסיילספורס ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה